Defending Public Service is an Integral Part of Defending the Right to Education
La Defensa del derecho a la educación pasa por la del servicio público
La défense du droit à l'éducation passe par celle du service public
Résumé
This working paper dealing with the right to education is at the origin of a written statement presented by the Centre Europe Tiers-Monde (CETIM) during the March 2007 4th session of the Human Rights Council of the United Nations Organization in Geneva (item 2 : implementation of the General Assembly Resolution 60/251 of 15 March 2006, symbol : A/HRC/4/NGO/18). Education is one of the keys to successful development strategies and a means of realizing the objectives of socialization, fulfillment of the human person and equality. The principles that should underpin its policies are its public character, its universality and its cost-free access at all levels. It is a question of building a world based on the recognition of the non-commercial status of education, of scientific knowledge and of cultural productions.
Ce cahier de recherche portant sur le droit à l'éducation est à l'origine d'une déclaration écrite présentée par le Centre Europe Tiers-Monde (CETIM) lors de la 4e session de mars 2007 du Conseil des Droits de l'Homme de l'Organisation des Nations Unies à Genève (point 2 : application de la résolution 60/251 de l'Assemblée générale du 15-03-2006, cote A/HRC/4/NGO/18). L'éducation est l'une des clés de stratégies de développement réussies et un moyen de réaliser les objectifs de socialisation, d'épanouissement de l'être humain et d'égalité. Les principes qui doivent fonder ses politiques sont leur caractére public, leur universalisme et leur gratuité à tous les niveaux. Il s'agit de construire un monde fondé sur la reconnaissance du statut non marchand de l'éducation, des savoirs scientifiques et des productions culturelles.
Domaines
Economies et finances
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