A Note on Missed Clues Cases: Reassessing the Relevance of the Subject's Context
Résumé
In ‘Elusive Knowledge', David Lewis develops his well-known contextualist account of knowledge in terms of relevant alternatives. In ‘Knowledge, Relevant Alternatives and Missed Clues', Jonathan Schaffer argues that Lewis's account is unable to deal with "missed clues" cases, in which the subject fails to appreciate the conclusiveness of his evidence. In ‘The Relevant Alternatives Theory and Missed Clues', Tim Black replies that Lewis's account does have the resources to handle the cases in question. I argue, however, that a more promising way out of Schaffer's missed clues objection is to depart from Lewis's original account of knowledge by reassessing the epistemic relevance of the subject's context.
Dans "Elusive Knowledge", David Lewis développe sa célèbre analyse contextualiste de la connaissance en termes d'alternatives pertinentes. Dans "Knowledge, Relevant Alternatives and Missed Clues", Jonathan Schaffer soutient que l'analyse de Lewis est incapable de rendre compte des cas "d'indices manqués", dans lesquels le sujet n'est pas en mesure d'apprécier le caractère concluant des données à sa disposition. Dans "The Relevant Alternatives Theory and Missed Clues", Tim Black répond que l'analyse de Lewis possède les ressources pour rendre compte des cas en question. Je soutiens, cependant, qu'une manière plus prometteuse d'évacuer l'objection de Schaffer est de prendre quelques distances par rapport à l'analyse de Lewis et de réévaluer la pertinence épistémique du contexte du sujet.
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