Prendre au sérieux la part active des Élèves dans la construction de la classe - HAL Accéder directement au contenu
Article dans une revue Recherches en Didactiques Année : 2020

Prendre au sérieux la part active des Élèves dans la construction de la classe

Résumé

Study of the conditions necessary to promote the awakening of didactic vigilance for primary school teachers undergoing initial training. This article is based on the definition of teachers' didactic vigilance in order to consider the conditions of the trainer's vigilance in the initial training of primary school teachers assigned to kindergarten. We associate the exercise of a certain vigilance of the trainer with the improvement of the link between theory and practice in the trainees. The exercise of VDT requires particular conditions to grasp the needs of the trainees to this end, we have developed a training scenario that we describe. We analyse the data produced by its implementation.
Loading...

Dates et versions

hal-03907603, version 1 (20-12-2022)

Identifiants

Citer

Maíra Mamede, Patrick Rayou. Prendre au sérieux la part active des Élèves dans la construction de la classe. Recherches en Didactiques, 2020, N° 29 (1), pp.35-47. ⟨10.3917/rdid.029.0035⟩. ⟨hal-03907603⟩
16 Consultations
0 Téléchargements
Dernière date de mise à jour le 05/05/2024
comment ces indicateurs sont-ils produits

Altmetric

Partager

Gmail Facebook Twitter LinkedIn Plus