How does the complexity of the French writing system impact its learning in firstgrade ?
Catherine Brissaud
- Fonction : Auteur
- PersonId : 176181
- IdHAL : catherine-brissaud
- IdRef : 060272333
Corinne Totereau
- Fonction : Auteur
- PersonId : 1039851
Laurence Pasa
- Fonction : Auteur
- PersonId : 753260
- IdHAL : laurence-pasa
- ORCID : 0000-0002-4537-9435
Format du dépôt | Notice |
---|---|
Type de dépôt | Poster de conférence |
Titre |
en
How does the complexity of the French writing system impact its learning in firstgrade ?
|
Auteur(s) |
Catherine Brissaud
1
, Corinne Totereau
1
, Laurence Pasa
2
1
LIDILEM -
LInguistique et DIdactique des Langues Étrangères et Maternelles
( 1041679 )
- Bâtiment Stendhal - CS40700 - 38058 Grenoble cedex 9
- France
2
EFTS -
Education, Formation, Travail, Savoirs
( 160779 )
- Université de Toulouse II - Maison de la recherche UMR EFTS 5, allées Antonio-Machado F - 31 058 Toulouse Cedex 9 Ecole Nationale de Formation Agronomique UMR EFTS BP 22687 2 route de Narbonne 31 326 Castanet Tolosan cedex
- France
|
Langue du document |
Anglais
|
Vulgarisation |
Non
|
Comité de lecture |
Oui
|
Invité |
Non
|
Audience |
Internationale
|
Actes |
Non
|
Titre du congrès |
Tenth International Workshop on Writing Systems and Literacy, Understanding writing systems : From core issues to implications for written language acquisition
|
Date début congrès |
2016-05-12
|
Ville |
Nijmegen
|
Pays |
Pays-Bas
|
Domaine(s) |
|
Loading...