« I don’t want to sell only to dentists ! » Open-air markets in Caen: a socially diffenciated attendance ? - HAL Accéder directement au contenu
Communication dans un congrès Année : 2021

« I don’t want to sell only to dentists ! » Open-air markets in Caen: a socially diffenciated attendance ?

« J’ai pas envie de vendre qu’à des dentistes ! » Les marchés de plein vent à Caen : une fréquentation socialement différenciée ?

Adeline Graby

Résumé

Favoring short food supply chains, open-air markets are part of the communication on the attractiveness of cities. In Caen, as elsewhere, markets are dynamic and vary in size (from 5 to 400 exhibitors). They appear as differentiated social spaces. The proposed offer often reflects the characteristics of the populations that frequent them.
Open-air markets in Caen a socially diffenciated attendance_JR2020_MM-PG-AG.pdf ( 2.09 Mo ) Télécharger
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

halshs-03195607, version 1 (11-04-2021)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-03195607 , version 1

Citer

Maxime Marie, Pierre Guillemin, Adeline Graby. « I don’t want to sell only to dentists ! » Open-air markets in Caen: a socially diffenciated attendance ?. Les relations ville-campagne face à la question alimentaire, UMR ART-Dev & UMR Innovation - CNFG (Commission de géographie rurale) & UGI, Mar 2021, Montpellier (en ligne), France. ⟨halshs-03195607⟩
48 Consultations
17 Téléchargements
Dernière date de mise à jour le 21/04/2024
comment ces indicateurs sont-ils produits

Partager

Gmail Facebook Twitter LinkedIn Plus