Inequality of educational opportunity and time-varying circumstances: Longitudinal evidence from Peru - HAL Accéder directement au contenu
Autre publication scientifique Année : 2019

Inequality of educational opportunity and time-varying circumstances: Longitudinal evidence from Peru

Résumé

This document provides for the first time in the literature both lower and upper bounds estimates of inequality of opportunity on learning achievement in Peru. It exploits an unusual and rich longitudinal data set on a cohort of children who have been followed for fifteen years almost since they were born. This feature allows for studying empirically the role of time-varying circumstances, a problem that has been neglected until present in the inequality of opportunity literature. In this context, the sensitivity of the upper bound methodology proposed by Niehues and Peichl (2014) is evaluated.
Ce document fournit, pour la première fois dans la littérature, des estimations des limites inférieures et supérieures de l'inégalité des opportunités en matière des acquis scolaires au Pérou. Il exploite un ensemble de données longitudinales inhabituelles et riches sur des enfants suivis pendant quinze ans pratiquement depuis leur naissance. Cette particularité permet d'étudier empiriquement le rôle des circonstances qui varient dans le temps, un problème qui n'a pas été traité jusqu'à présent dans la littérature sur l'inégalité des opportunités. Dans ce contexte, est évaluée la sensibilité de la méthodologie proposée par Niehues et Peichl (2014).
Fichier principal
Vignette du fichier
19025.pdf ( 2.17 Mo ) Télécharger
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

halshs-02372538, version 1 (20-11-2019)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-02372538 , version 1

Citer

José María Rentería. Inequality of educational opportunity and time-varying circumstances: Longitudinal evidence from Peru. 2019. ⟨halshs-02372538⟩
120 Consultations
359 Téléchargements
Dernière date de mise à jour le 28/04/2024
comment ces indicateurs sont-ils produits

Partager

Gmail Facebook Twitter LinkedIn Plus