Le compositing : l'expérience de la durée et l'émancipation de l'observateur

Abstract : We present here a set of experimental video produced in different artistic contexts. Each of these videos questions, by using the compositing, the relationship between a specific space and practices that take place. After a brief introduction defining the technical and theoretical challenges of compositing, this article offers a new interprétation of these productions in terms of architectural and urban atmospheres. We will see how it is possible to interpret the basic intentions of each of these videos in protocols of videographic capture and restitution that can be renewed as part of study and urban design.
Type de document :
Communication dans un congrès
Thibaud, Jean-Paul and Siret, Daniel. Ambiances in action / Ambiances en acte(s) - International Congress on Ambiances, Montreal 2012, Sep 2012, Montreal, Canada. International Ambiances Network, pp.105-110, 2012
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [1 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00745875
Contributeur : Françoise Acquier <>
Soumis le : vendredi 26 octobre 2012 - 15:20:54
Dernière modification le : lundi 25 février 2019 - 10:48:03
Document(s) archivé(s) le : dimanche 27 janvier 2013 - 03:46:13

Fichier

ambiances2012_meigneux.pdf
Accord explicite pour ce dépôt

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00745875, version 1

Collections

Citation

Guillaume Meigneux. Le compositing : l'expérience de la durée et l'émancipation de l'observateur. Thibaud, Jean-Paul and Siret, Daniel. Ambiances in action / Ambiances en acte(s) - International Congress on Ambiances, Montreal 2012, Sep 2012, Montreal, Canada. International Ambiances Network, pp.105-110, 2012. 〈halshs-00745875〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

353

Téléchargements de fichiers

182