How the societal lockdown in 2020 revealed structural educational inequalities
Romain Delès
(1)
,
Filippo Pirone
(2)
Romain Delès
- Fonction : Auteur
- PersonId : 753872
- IdHAL : romain-deles
- ORCID : 0000-0002-8461-3386
- IdRef : 191259144
Filippo Pirone
- Fonction : Auteur
- PersonId : 1344287
- IdHAL : filippo-pirone
- ORCID : 0000-0003-4209-7114
Format du dépôt | Notice |
---|---|
Type de dépôt | Article dans une revue |
Titre |
en
How the societal lockdown in 2020 revealed structural educational inequalities
|
Auteur(s) |
Romain Delès
1
, Filippo Pirone
2
1
CED -
Centre Émile Durkheim
( 150294 )
- Sciences Po Bordeaux
11 allée Ausone
33607 Pessac CEDEX
- France
2
LIPHA -
Laboratoire Interdisciplinaire d'étude du Politique Hannah Arendt Paris-Est
( 1004417 )
- Université Paris-Est Créteil Campus Centre de Créteil
Bâtiment T - Bureaux 131-139 61, avenue du Général de Gaulle 94010 Créteil Cedex
Université Gustave Eiffel, 5 boulevard Descartes
77454 Marne-la-Vallée Cedex 2
- France
|
Date de publication |
2021-12-25
|
Langue du document |
Anglais
|
Nom de la revue |
|
Vulgarisation |
Non
|
Comité de lecture |
Oui
|
Audience |
Internationale
|
Titre de la collection |
Perspectives on school inequalities through the lens of the COVID‐19 pandemic
|
Volume |
56
|
Numéro |
4
|
Page/Identifiant |
511-514
|
Domaine(s) |
|
Mots-clés |
en
COVID-19 pandemic, school inequalities, societal lockdown, 2020
|
DOI | 10.1111/ejed.12482 |
Loading...