La propension à résister du consommateur: contribution à l'étude d'une disposition à s'opposer aux tentatives d'influence marchande, Recherche et Applications en Marketing, vol.29, pp.34-59, 2014. ,
L'innovation des entreprises artisanales : les effets de proximités, Revue française de gestion, vol.4, issue.213, pp.25-41, 2011. ,
When attention-getting advertising tactics elicit consumer inferences of manipulative intent: the importance of balancing benefits and investments, Journal of Consumer Psychology, vol.4, issue.3, pp.225-254, 1995. ,
Consumers'use of persuasion knowledge: the effects of accessibility and cognitive capacity on perceptions of an influence agent, Journal of Consumer Research, vol.27, issue.1, pp.69-83, 2000. ,
Consumer attitudes towards marketing in a transitional economy: a replication and extension, Journal of Consumer Marketing, vol.21, issue.1, pp.10-26, 2004. ,
A paradigm for developing better measures of marketing constructs, Journal of Marketing Research, vol.16, pp.64-73, 1979. ,
Brand dislike: representing the negative side of consumer preferences, Advances in Consumer Research, vol.33, pp.87-95, 2006. ,
Persona-fied brands: managing branded persons through persona, Journal of Marketing Management, vol.2, pp.121-148, 2016. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02313429
, Taille critique et stratégie du distributeur : analyse théorique et implications managériales, Décisions Marketing, N°15, pp.7-16, 1998.
Manipulating Consumers is not Marketing: A Commentary on Cass R. Sunstein's "Fifty Shades of Manipulation, Journal of Marketing Behavior, vol.1, issue.3-4, pp.293-306, 2016. ,
Le rôle de la confiance dans la perception des risques alimentaires par les consommateurs, Revue Française du Marketing, le marketing face aux peurs alimentaires, 2001. ,
« Et là je dis attention arnaque!» Evitement et résistance des consommateurs envers une marque qui leur veut du bien, 15èmes Journées de Recherche en Marketing de Bourgogne, 2010. ,
Mis)trust in marketing: a reflection on consumers' attitudes and perceptions, Journal of Marketing Management, vol.24, issue.10, pp.1025-1039, 2008. ,
Why do brands cause trouble? A dialectical theory of consumer culture and branding, Journal of Consumer Research, vol.29, pp.70-90, 2002. ,
Les stratégies d'alliance des TPE artisanales, Revue Internationale PME, vol.19, pp.111-136, 2006. ,
Anti-consumption and brand avoidance, Journal of Business Research, vol.62, issue.2, pp.145-147, 2009. ,
When atmospherics lead to inferences of manipulative intent: its effects on trust and attitude, Journal of Business Research, vol.66, issue.7, pp.823-830, 2013. ,
Sentiment toward marketing: should we care about consumer alienation and readiness to use technology?, Journal of Consumer Behaviour, vol.10, issue.4, pp.192-204, 2011. ,
Pour un modèle d'hypofirme, Entreprise et organisation, mélanges en l'honneur du professeur Aubert-Krier, pp.71-91, 1982. ,
, Hypermodernité, hypofirme et singularité », Management & Avenir, pp.7-26, 2004.
La représentation identitaire de la TPE artisanale, Revue Internationale des PME, vol.19, pp.13-49, 2006. ,
Power and Consumer Behavior: How Power Shapes Who and What Consumers Value, Journal of Consumer Psychology, vol.22, issue.3, pp.352-68, 2012. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00724231
La face cachée de l'innovation dans l'entreprise artisanale ou "la stratégie du potier revisitée, pp.107-129, 2000. ,
Does Marketing Need Reform?, pp.26-36, 2006. ,
Diversité des stratégies de croissance de l'entreprise artisanale et profil du dirigean, Revue Internationale des PME, vol.28, pp.139-169, 2015. ,
Du rôle et de l'importance de la proximité dans la spécificité de gestion des PME, 5ème Congrès International Francophone PME, 2000. ,
No Small Matter: How Company Size Affects Consumer Expectations and Evaluations, Journal of Consumer Research, vol.45, issue.6, pp.1369-1384, 2019. ,
Reconsidering Baron and Kenny: Myths and truths about mediation analysis, Journal of Consumer Research, vol.37, issue.2, pp.197-206, 2010. ,