V.V; or, Plots and Counterplots" in Plots and Counterplots, 1865. ,
, More Unknown Thrillers of Louisa May Alcott Edited and with an Introduction by Madeleine Stern
Legible Bodies. Race, Criminality and Colonialism in South Asia, 2004. ,
« Mon corps est remarquable ! Du body art à la chirurgie esthétique, Informations sociales, vol.145, 2008. ,
, , 1906.
, La Folle journée ou Le Mariage de Figaro, 1778.
, Histoire médicale du tatouage, 1869.
Writing on the Flesh, Tattoos and Taboos in 'Parker's Back', The Southern Literary Journal, vol.14, issue.2, pp.8-18, 1982. ,
, La Distinction. Critique sociale du jugement, 1979.
The Illustrated Man, 1951. ,
She is not a Lady, but a Legal Document: The Tattoo as Contract in 'Mr. Meeson's Will'", Studies in the Novel, vol.45, pp.178-97, 2013. ,
, Written on the Body: The Tattoo in European and American History, 2000.
Indelible Memories: The Tattooed Body as Theatre of Memory, Performing the Past: Memory, History, and Identity in Modern Europe, pp.119-146, 2010. ,
, , 1969.
, , 2015.
Embodied Stories: Tattoos, Self-identity, and Children's Literature", Image & Narrative, Text and Image in Children's Literature/Texte et image dans la littérature de jeunesse, vol.19, pp.61-76, 2018. ,
Re-markable Bodies, A Cultural History of the Human Body in The Modern Age, pp.147-164, 2010. ,
, Skin" in Someone Like You, pp.121-145, 1952.
Logique du sens, 1969. ,
, Bodies of Inscription: A Cultural History of the Modern Tattoo Community, 2000.
The Red-Headed League, The Adventures of Sherlock Holmes, 2011. ,
, Les Trois mousquetaires, 1844.
, L'oeuvre ouverte, 1962.
Modernity and Self-identity: Self and Society in the Late Modern Age, 1991. ,
, Victorian Skin. Surface, Self, History, 2019.
, Stigma. Notes on the Management of Spoiled Identity, 1963.
The Electric Michelangelo, 2004. ,
, Les Misérables, 1862.
, La Colonie pénitentiaire et autres récits, 1919.
Tattoo Narratives: The Intersection of the Body, Self-identity and Society, Visual Sociology, 15/1, pp.79-100, 2000. ,
, Entre signature et biffure : du tatouage et du piercing aux scarifications », Sociétés & Représentations, vol.25, pp.119-133, 2008.
, La Peau et la trace. Sur les blessures de soi, 2003.
« Le monde à fleur de peau : sur le tatouage contemporain », Revue Hermès, vol.74, pp.132-140, 2016. ,
Tattoo Art: The Composition of Text, Voice and Race in Melville's Moby-Dick, ESQ: A Journal of the American Renaissance, vol.53, issue.2, pp.114-147, 2008. ,
Fashioning Women, Fastening Empire: Domestic Dress and Savage Skin in Mr. Meeson's Will, Studies in the Novel, vol.49, pp.189-208, 2017. ,
, Du tatouage chez les criminels » in L'homme criminel : criminel-né, fou moral, épileptique. Étude anthropologique et médico-légale
, Texte/Image. Images à lire, textes à voir, 2002.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02524547
, Contes et Nouvelles, T.2, ed. Louis Forestier, 1884.
Moby-Dick; or, the Whale, 1851. ,
, Tales of the Tattooed. An Anthology of Ink, 2019.
Perfor/m/ative Writing: Tattoo, Mark, Signature, Sign Here! Handwriting in the Age of New Media, pp.221-236, 2006. ,
A Life Told in Ink: Tattoo Narratives and the Problem of the Self in Late Modern Society, Auto/Biography, vol.13, pp.111-130, 2005. ,
, Une énonciation sans communication : les tatouages scripturaux », Itinéraires, vol.1, pp.81-105, 2009.
, Corpographèses ou comment on/s' écrit le corps », Itinéraires, I, vol.20, pp.7-19, 2009.
« Quand les corps s'écrivent. Discours de femmes à l' ère du numérique, » in Bidaud E, 2014. ,
, Les vrais, les durs, les tatoués. Le Tatouage à Biribi, 2004.
Le Tatouage, Bruxelles, La petite bédéthèque des savoirs, 2016. ,
, Corps marqués, corps publics : étiquettes, emblèmes, tatouages. », Romantisme, vol.155, pp.25-36, 2012.
Les Cinq sens, 1985. ,
, , 1883.
, Tattooed Bodies: Subjectivity, Textuality, Ethics, and Pleasure, 2001.
Étude médico-légale sur le tatouage considéré comme signe d'identité, JB Baillière et fils, 1855. ,
, , 2013.
, Paco les mains rouges, vol.2, 2017.
, Tattoos in Crime and Detective Narratives. Marking and Remarking, 2019.
, , 2014.