La cyber-résistance du consommateur : quels enjeux pour les entreprises, Décisions Marketing, vol.68, pp.83-88, 2012. ,
, Emique. In: Alliance, rites et mythes.L'Homme, vol.38, pp.151-166, 1998.
Consumer resistance: societal motivations, consumer manifestations, and implications in the marketing domain, Advances in Consumer Research, vol.25, pp.88-90, 1998. ,
La consommation illégale de musique numérique: y résister ou se l'approprier, Décisions Marketing, vol.68, pp.89-94, 2012. ,
The tactics of consumer resistance: group action and market place exit, Advances in Consumer Research, vol.20, pp.130-134, 1993. ,
Exit, voice, and loyalty. Responses to declines in firms, organization and states, 1970. ,
Buy, boycott or blog -Exploring online consumer power to share, discuss and distribute controversial advertising messages, European Journal of Marketing, vol.46, pp.387-405, 2012. ,
Le nouveau consommateur est-il un résistant, pp.77-78, 2012. ,
Consumer resistance: aconceptualoverview, Advances in Consumer Research, vol.20, pp.123-128, 1993. ,
La résistance du consommateur : proposition d'un cadre d'analyse, Recherche et Applications en Marketing, vol.22, issue.4, pp.55-80, 2007. ,
Marketing et résistances du consommateur, 2009. ,
Lier les résistances : au-delà de la dichotomie entre l'individuel et le collectif, D Roux (coord),Marketing et résistances du consommateur, pp.89-105, 2009. ,