I. Chalamon and D. Chouk-i-etguiot, La cyber-résistance du consommateur : quels enjeux pour les entreprises, Décisions Marketing, vol.68, pp.83-88, 2012.

D. Sardan, Emique. In: Alliance, rites et mythes.L'Homme, vol.38, pp.151-166, 1998.

S. Fournier, Consumer resistance: societal motivations, consumer manifestations, and implications in the marketing domain, Advances in Consumer Research, vol.25, pp.88-90, 1998.

R. Garcia-bardidia, J. P. Nau, and E. Rémy, La consommation illégale de musique numérique: y résister ou se l'approprier, Décisions Marketing, vol.68, pp.89-94, 2012.

R. O. Herrmann, The tactics of consumer resistance: group action and market place exit, Advances in Consumer Research, vol.20, pp.130-134, 1993.

A. O. Hirschman, Exit, voice, and loyalty. Responses to declines in firms, organization and states, 1970.

G. Kerr, K. Mortimera, D. Waller, and D. S. , Buy, boycott or blog -Exploring online consumer power to share, discuss and distribute controversial advertising messages, European Journal of Marketing, vol.46, pp.387-405, 2012.

O. Meier and J. C. Pacitto, Le nouveau consommateur est-il un résistant, pp.77-78, 2012.

L. Peñaloza and L. L. Price, Consumer resistance: aconceptualoverview, Advances in Consumer Research, vol.20, pp.123-128, 1993.

D. Roux, La résistance du consommateur : proposition d'un cadre d'analyse, Recherche et Applications en Marketing, vol.22, issue.4, pp.55-80, 2007.

D. Roux, Marketing et résistances du consommateur, 2009.

L. Sitz, Lier les résistances : au-delà de la dichotomie entre l'individuel et le collectif, D Roux (coord),Marketing et résistances du consommateur, pp.89-105, 2009.