World of Swarovski
Le monde de Swarovski
Résumé
Founded in 1895, the Swarovski company sells high-quality crystal for fashion, jewellery, accessories, lighting, architecture and interiors. In a context of fierce international competition, the brand has the ambition to establish itself on the global jewellery market. This case-study covers detailed information about the Swarovski group and the global jewellery market. The students are asked to prepare a marketing plan for the Swarovski brand: internal and external analysis, marketing strategy (segmentation, targeting, positioning) and marketing-mix (product, price, distribution and communication policies).
Fondée en 1895, l’entreprise Swarovski commercialise du cristal de qualité pour la mode, la joaillerie, les accessoires, l’éclairage, l’architecture et les intérieurs. Dans un contexte de forte concurrence internationale, la marque a pour ambition de s’établir sur le marché mondial de la joaillerie. Cette étude de cas contient des informations détaillées sur la politique marketing du groupe Swarovski et le marché mondial de la joaillerie. Il est demandé à l'apprenant d'élaborer un plan marketing pour la marque Swarovski : diagnostics interne et externe, stratégie marketing (segmentation, ciblage, positionnement), marketing-mix (politiques de produit, de prix, de distribution et de communication).