D. Abendroth-timmer and . Et-aguilar-río, J. I, 2013.

D. Abendroth-timmer, « Reflexive Lehrerbildung: Konzepte und Perspektiven für den Einsatz von Unterrichtssimulation und Videographie, Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, vol.22, issue.1, pp.3-41, 2011.

J. Bertin, P. Gravé, and J. Narcy-combes, Second Language Distance Learning and Teaching: Theoretical Perspectives and Didactic Ergonomics, 2010.

J. Bertin and J. Narcy-combes, Monitoring the Learner-Who, Why and What For?, Computer Assisted Language Learning, vol.20, pp.443-457, 2007.

J. Chiss, , 2010.

R. Ellis, Task-based language learning and teaching, 2003.

F. Mangenot, Taches et Coopération dans deux dispositifs universitaires de formation à distance». Alsic, vol.6, pp.109-125, 2003.

J. Narcy-combes, Didactique des langues et TIC : vers une recherche-action responsable, 2005.

K. Zourou, On the attractiveness of social media for language learning: a look at the state of the art. Alsic, vol.15, 2012.

R. Abendroth-timmer and D. , « Reflexive Lehrerbildung: Konzepte und Perspektiven für den Einsatz von Unterrichtssimulation und Videographie, Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, vol.22, issue.1, pp.3-41, 2011.

J. Bertin and J. Narcy-combes, Monitoring the Learner-Who, Why and What For?, Computer Assisted Language Learning, vol.20, pp.443-457, 2007.

J. Narcy-combes, Didactique des langues et TIC : vers une recherche-action responsable, 2005.

K. Zourou, On the attractiveness of social media for language learning: a look at the state of the art. Alsic, vol.15, 2012.