, rend évidemment plus difficile encore l'objectivation de certaines trajectoires et collaborations. En ces temps de transparence et de connectivité -nom poli d'une société de surveillance numérique généralisée -, qu'il puisse exister de tels zones d'ombre soigneusement gardées a au fond quelque chose de rassurant, aux principes éthiques généralement partagés dans le monde du black metal
, Pages Facebook des groupes Antaboga (D&M, Malaisie), Bald Syndicate (Malaisie), Jugra (D&M, Malaisie), Firasah (Malaisie), Spiderwar (D&M, Singapour) et des labels Heritage Nusantara et MTD Production
The extreme metal "connoisseur, Popular Music History, vol.6, pp.164-79, 2011. ,
Les mondes du metal d'après l'Encyclopedia Metallum, ! La revue des musiques populaires, vol.15, pp.57-69, 2019. ,
, Three NSBM circles, between local ancrage and global networks, ISMMS Conference, 2019.
, , 1984.
, Music Scenes. Local, Translocal, and Virtual, 2004.
, Hate Music, Transatlantica, vol.2, 2012.
Sounds of Hate: White Power Rock and Roll and the Neo-Nazi Skinhead Subculture, Terrorism and Political Violence, vol.11, pp.111-151, 1999. ,
, White Power music and the mobilization of racist social movements, Music and Arts in Action, vol.1, issue.1, pp.4-20, 2008.
, Pretty connected: The social network of the early UK punk movement. Theory, vol.25, pp.89-116, 2008.
What's behind 'Malay power' music -ethnic-Malay neo-Nazis playing punk and metal with a dark message, 2019. ,
Charles Tilly et la violence collective: moment critique et formation conceptuelle, Tracés. Revue de Sciences humaines, vol.19, pp.173-82, 1968. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00542742
Not for Sale": The Underground Network of Anarcho-Punk, 2004. ,
, Music Scenes. Local, Translocal, and Virtual, pp.168-83
, The devil's cradle, The story of Finnish black metal, Tero Ikäheimonen, 2018.
, Honnie soit la Oi ! » Naissance, émergence et déliquescence d'une forme de protestation sociale et musicale, Volume ! La revue des musiques populaires, Gildas Lescop, vol.2, issue.1, 2003.
, Skinheads: du reggae au Rock Against Communism. Volume! La revue des musiques populaires, vol.9, pp.129-178, 2012.
, White Riot: The Violent Story of Combat 18, 2003.
As wolves among sheep. La saga funèbre du NSBM, Camion noir, 2014. ,
Lords of Chaos, 1998. ,
Voice of our blood: National Socialist discourses in black metal, Popular Music History, vol.6, issue.2, pp.135-184, 2011. ,
Black Metal. Evolution of the Cult, 2013. ,
Extreme music for extreme people? Norwegian black metal and transcendent violence, Popular Music History, vol.6, issue.12, pp.150-63, 2011. ,
Framing Notes. An Introduction to" Catnets, Sociologica, vol.2, pp.1-23, 2008. ,
The soundtrack of neo-fascism: youth and music in the National Front, Patterns of Prejudice, vol.47, issue.4-5, pp.458-82, 2013. ,
Nordic Nationalisms: Black Metal takes Norway's Everyday Racisms to the Extreme, The metal void: First gatherings, vol.201, pp.161-74 ,
This ain't the summer of love: conflict and crossover in heavy metal and punk, 2009. ,
Notes on the constituents of social structure, 1965. ,