. Dans-le-cercle-jaune, En orange, il s'agit des réactions des visiteurs de la page. L'outil donne le type de contenu posté par le community management : sous format photos, vidéos, liens, statuts ou événements. En ce qui concerne les participants sur la page, 3 types de posts sont identifiés : les réactions « likes », les partages et les commentaires. On peut ainsi calculer un taux d'activité par année : pour cela on relève l'ensemble des réactions rapporté au nombre de posts transmis par le community manager

A. Bradley, T. Hall, and M. Et-harrison, Selling cities: Promoting new images for meetings tourism », Cities, vol.19, pp.61-70, 2002.

S. Bédé, Le cluster, réseau territorialisé d'organisations, pour une destination attractive : le cas du tourisme de réunions et de congrès de la région PACA, thèse de doctorat de sciences de gestion, vol.444, 2013.

J. Berger and K. Et-milkman, What Makes Online Content Viral?, Journal of Marketing Research, vol.49, issue.2, pp.192-205, 2012.

M. Caber, T. Albayrak, and T. Et-ismayilli, « Analysis of congress destinations'competitiveness using importance performance competitor analysis, Journal of Convention and Event Tourism, vol.18, pp.100-117, 2017.

S. Christofle, Tourisme de réunions et de congrès : mutations, enjeux et défis, vol.204, 2014.

S. Christofle, Tourisme d'affaires -Tourisme de réunions et de congrès, 2017.

«. Théories, Fagnoni E. (dir.) Les espaces du tourisme et des loisirs » CAPES-Agrégation, A. Colin, collection Horizon, pp.113-125, 2001.

J. Fotis, D. Buhalis, and N. Et-rossides, Social media use and impact during the holiday travel planning process, pp.13-24, 2012.

D. Getz and J. S. Et-page, Theory, research end policy for planned events, Events Management Series, 2016.

K. Koroleva and G. C. Kane, Relational affordances of information processing on Facebook, vol.54, pp.560-572, 2017.

V. Kumar and R. Et-mirchandani, Increasing the ROI of Social Media Marketing, MIT Sloan Management Review, vol.54, issue.1, 2012.

I. S. Lo, B. Mckercher, A. Lo, C. Cheung, and R. Et-law, Tourism and online Photography, Tourism Management, vol.32, issue.4, pp.725-731, 2011.

J. Miguens, R. Baggio, and C. Et-costa, Social media and tourism destinations: TripAdvisor case study, colloque IASK ATR, Advances in Tourism Research, pp.26-28, 2008.

M. Oppermann, Convention Cities -Images and changing fortunes, vol.7, pp.10-19, 1996.

C. Papetti, L'influence des medias sociaux sur le comportement des tourists : revue de littérature et proposition de voies de recherché" Conférence de l'AFMAT, Asociation Francophone de Management du Tourisme, 2014.

A. Rapp, L. Skinner, D. Grewal, and D. Et-hughes, Social Media Adoption across Marketing Channels, Journal of the Academy of Marketing Science, vol.41, issue.5, pp.547-566, 2013.

I. Rodriguez-del-bosque and H. Et-san-martin-gutierrez, Turismo de reuniones : oportunidad de negocios » Estudios Turisticos n°147, pp.121-139, 2001.

D. Sadd, A. Fyall, and K. Wardrop, Evaluative event frameworks: A learning destination perspective, International Journal of Tourism Research, vol.19, pp.339-348, 2017.

N. Smagina, The internationalization of MICE industry: Its influences on the actors in the tourism business activity, Journal of Economics and Management, vol.27, pp.96-113, 2017.

S. Stepchenkova and F. Et-zhan, Visual destination images of Peru: Comparative content analysis of DMO and user-generated photography, Tourism Management, vol.36, pp.590-601, 2013.

I. Tussyadiah and D. R. Fesenmaier, Mediating tourist experiences: access to places via shared videos, Annals of Tourism Research, vol.36, issue.1, pp.24-40, 2009.

J. Urry, Globalising the Tourist Gaze, 2001.

K. Weber and K. Et-chon, Convention Tourism, International Research and Industry perspectives, 2002.