European football under close scrutiny - HAL Accéder directement au contenu
Article dans une revue International Journal of Sports Marketing and Sponsorship Année : 2009

European football under close scrutiny

Résumé

Consumers are increasingly looking beyond products, and are expressing concern for the respect of societal values. This paper analyses how football organisations and governing bodies in Europe are adapting their marketing strategies to reflect these concerns. ‘Ethical charters’ or ‘ethical codes of behaviour’ need to be redefined under close scrutiny from shareholders and stakeholders. Whether it is a deliberate decision or a forced change, football organisations must respond to simultaneous commercial and political pressures.
Fichier principal
Vignette du fichier
charron-durand-ijsms-10-3-2009.pdf ( 875.34 Ko ) Télécharger
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
Loading...

Dates et versions

halshs-02110690, version 1 (16-05-2019)

Identifiants

Citer

Chantal Rouvrais-Charron, Christophe Durand. European football under close scrutiny. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 2009, 10 (3), pp.230-243. ⟨10.1108/IJSMS-10-03-2009-B005⟩. ⟨halshs-02110690⟩
85 Consultations
295 Téléchargements
Dernière date de mise à jour le 20/04/2024
comment ces indicateurs sont-ils produits

Altmetric

Partager

Gmail Facebook Twitter LinkedIn Plus