A. St and E. Pierre, Poststructural feminism in education : An overview, International Journal of Qualitative Studies in Education, vol.135, pp.477-515, 2000.

C. Bingham, Authority is relational: rethinking educational empowerment, 2008.

E. Devieilhe, Représentations du genre et des sexualités dans les méthodes d'éducation à la sexualité élaborées en France et en Suède, 2013.

E. Ellsworth, Why Doesn't This Feel Empowering? Working Through the Repressive Myths of Critical Pedagogy, Feminisms and Critical Pedagogy, pp.90-119, 1992.
DOI : 10.17763/haer.59.3.058342114k266250

P. Freire, Pedagogia do Oprimido, 1968.

P. Freire, Pedagogia da Autonomia, 1996.

J. Gore, What We Can Do for You ! What Can 'We' Do For 'You'? : Struggling over Empowerment in Critical and Feminist Pedagogy, Feminisms and Critical Pedagogy, pp.54-73, 1992.

E. Jasmin, Existe-t-il une place pour l'amour dans l'éducation sexuelle, Informations Sociales, vol.8144, pp.56-63, 2007.

L. Mat, A. , and V. Mozziconacci, Entre domination et résistance : une analyse de la relation pédagogique en matière d'éducation sexuelle à l'école.'' Paper presented at the Congrès AREF 2013, 2013.

C. Luke and J. Gore, Feminisms and Critical Pedagogy, 1992.

L. Mathieu, La « conscientisation » dans le militantisme des années 70 In Discours savants, discours militants? Mélange des genres edited by Philippe Hammam, pp.252-270, 2002.

M. Orner, Interrupting the calls for student voice in liberatory education : a feminist poststructuralist perspective, Feminisms and Critical Pedagogy, pp.74-89, 1992.