G. L. Baron and B. Drot-delange, L'informatique comme objet d'enseignement à l'école primaire française? Mise en perspective historique. Revue française de pédagogie, pp.51-625032, 2016.
DOI : 10.4000/rfp.5032

T. Bell, I. H. Witten, and M. Fellows, CS unplugged. An enrichment and extension programme for primary-aged students, 2015.

T. Bell, Demystifying coding for schools?what are we actually trying to teach? Bulletin of EATCS Repéré à http, p.452, 2016.

A. Fluck, M. Webb, M. Cox, C. Angeli, J. Malyn-smith et al., Arguing for computer science in the school curriculum, Educational Technology & Society, vol.19, issue.3, pp.38-47, 2016.

S. Nogry and C. Sort, Le temps de l'appropriation d'une classe mobile par les enseignants à l'école primaire. Distances et médiations des savoirs, p.1655, 2016.
DOI : 10.4000/dms.1655

URL : https://doi.org/10.4000/dms.1655