Posicionamiento de los docentes de ciencias en la evaluación de los aprendizajes: una aproximación a sus subjetividades

Abstract : Pedagogical and epistemological criteria of science teachers to guide their thoughts and educational activities are evident through the recognition of the positions assumed, as expressions of subjectivity teaching. Teachers in this discourse, reveal a state of confusion over terminology and explanatory interpretive frameworks that support their views and assessment practices, which appear as traditional and innovative, without distinction. Such interventions express the reduced effectiveness of teacher training process changes promoted, and conversely, a series of embarrassments in making pedagogical decisions.
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [31 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01662122
Contributeur : Osbaldo Turpo <>
Soumis le : mardi 12 décembre 2017 - 17:10:19
Dernière modification le : samedi 16 décembre 2017 - 01:00:05

Fichier

Posicionamiento de los docente...
Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte

Identifiants

Collections

Citation

Osbaldo Turpo-Gebera. Posicionamiento de los docentes de ciencias en la evaluación de los aprendizajes: una aproximación a sus subjetividades . Educación Química, 2013, 24 (2), pp.230-236. 〈https://ac.els-cdn.com/S0187893X13724674/1-s2.0-S0187893X13724674-main.pdf?_tid=4a877bdc-df53-11e7-9280-00000aab0f27&acdnat=1513093628_47c81c1e583fa0ded9fc4484501dd9f4〉. 〈10.1016/S0187-893X(13)72467-4〉. 〈halshs-01662122〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

5

Téléchargements de fichiers

3