Do Performance Metrics Erode Collegiality? Empirical Evidence from French Universities

Abstract : This paper, based on a quantitative study of the governance of universities in France, analyses the extent to which the use of performance metrics within our contemporary universities are transforming the collegial nature of the latter.
Type de document :
Communication dans un congrès
Congrès de l'Association francophone de comptabilité, May 2017, Poitiers, France
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https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01563777
Contributeur : Stéphanie Chatelain-Ponroy <>
Soumis le : mardi 18 juillet 2017 - 10:21:10
Dernière modification le : jeudi 20 juillet 2017 - 16:10:19

Identifiants

  • HAL Id : halshs-01563777, version 1

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Citation

Stéphanie Chatelain-Ponroy, Stéphanie Mignot-Gérard, Christine Musselin, Samuel Sponem. Do Performance Metrics Erode Collegiality? Empirical Evidence from French Universities. Congrès de l'Association francophone de comptabilité, May 2017, Poitiers, France. 〈halshs-01563777〉

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