I. Bellier, « Les peuples autochtones aux Nations unies : la construction d'un sujet de droits/acteur collectif et la fabrique de normes internationales », Critique internationale, pp.61-80, 2012.
DOI : 10.3917/crii.054.0061

URL : http://www.cairn.info/load_pdf.php?ID_ARTICLE=CRII_054_0061

J. Bengoa, La emergencia indígena en América Latina, 2000.

T. ;. Benveniste, . Disbray, &. Samantha, and . Guenther, A brief Review of Literature on Boarding School Education for Indigenous Students and Recent Australian Media Coverage of the Issue, CRC-REP, 2014.

C. Gros, « Le multiculturalisme à l'école : entre mythe et utopie, Mondialisation et stratégies politiques autochtones, pp.59-71, 2001.

K. Lomawaima, &. Tsianina, and T. L. Mccarty, To Remain an Indian: Lessons in Democracy from a Century of Native American Education, 2006.

R. Niezen, Truth and Indignation : Canada's Truth and Reconciliation Commission on Indian Residential Schools, 2013.

A. Swaan and . De, Words of the World: The Global Language System, 2001.