Corporate social responsibility as an organizational and managerial challenge: the forgotten legacy of the Corporate Social Responsiveness movement, M@n@gement, vol.14, issue.4, p.4, 2011. ,
DOI : 10.3917/mana.144.0222
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00761039
Fair Trade???Just How ???Fair??? Are the Exchanges?, Journal of Macromarketing, vol.2233, issue.4, pp.44-62, 2008. ,
DOI : 10.1177/0276146707311842
L " insoutenable grand écart de l " économie sociale: isomorphisme institutionnel et économie solidaire, pp.162-178, 2003. ,
DOI : 10.3917/rdm.021.0162
Framing Processes and Social Movements: An Overview and Assessment, Annual Review of Sociology, vol.26, issue.1, pp.611-639, 2000. ,
DOI : 10.1146/annurev.soc.26.1.611
Management Innovation, Academy of Management Review, vol.33, issue.4, pp.825-845, 2008. ,
DOI : 10.5465/AMR.2008.34421969
The emergence of social enterprise, 2001. ,
(dir.), L'innovation sociale : émergence et effets sur la transformation des sociétés, Presses de l, 2010. ,
« What does it mean to say that economics is performative? » In Do economists make markets? On the performativity of economics, 2006. ,
« La formation des prix : le marché des vins de Bourgogne ». Revue française de sociologie, pp.653-680, 2004. ,
DOI : 10.2307/3323062
URL : http://www.cairn.info/load_pdf.php?ID_ARTICLE=RFS_454_0653
Short food supply chains as social innovations for sustainable food in territories, Norois, issue.224, pp.7-20, 2013. ,
DOI : 10.4000/norois.4245
« Qu'est-ce que l'innovation sociale? » Cahiers du Crises (ET0314) Collection Etudes Théoriques (novembre), 2003. ,
Social and environmental attributes of food products in an emerging mass market: Challenges of signaling and consumer perception, with European illustrations, Agriculture and Human Values, vol.3, issue.28/03, pp.283-297, 2006. ,
DOI : 10.1007/s10460-006-9000-x
Enterprising Nonprofits: A Toolkit for Social Entrepreneurs, Wiley non-profit series, 2001. ,
L'??conomie sociale et solidaire, une ??conomie relationnelle??? Questions d'identit?? et de strat??gie??!, Management des entreprises de l'ESS, 2012. ,
DOI : 10.3917/dbu.bayle.2012.01.0015
« Faire le marché autrement : L'abonnement à un panier de fruits et de légumes comme forme d'engagement politique des consommateurs, pp.144-167, 2004. ,
The Just Price: Three Insights from the Salamanca School, Journal of Business Ethics, vol.18, issue.4, pp.29-46, 2009. ,
DOI : 10.1007/s10551-008-0024-6
Different Spaces Aesthetics, Method and Epistemology: Essential works of Foucault, pp.175-185, 1954. ,
At the Critical Moment: Conditions and Prospects for Critical Management Studies, Human Relations, vol.25, issue.1, pp.7-32, 2000. ,
DOI : 10.1177/0018726700531002
« La construction sociale d'un marché parfait [Le marché au cadran de Fontaines-en-Sologne] ». Actes de la recherche en sciences sociales, pp.2-13, 1986. ,
DOI : 10.3406/arss.1986.2347
URL : http://www.cairn.info/load_pdf.php?ID_ARTICLE=IDEE_151_0059
Bad Management Theories Are Destroying Good Management Practices., Academy of Management Learning & Education, vol.4, issue.1, pp.75-91, 2005. ,
DOI : 10.5465/AMLE.2005.16132558
(sous la direction de) Perspectives critiques en management. Pour une gestion citoyenne, Economic Action and Social Structure: The Problem of Embeddedness, pp.481-510, 1985. ,
Organizational Entrepreneurship: With de Certeau on Creating Heterotopias (or Spaces for Play), Journal of Management Inquiry, vol.14, issue.4, pp.386-398, 2005. ,
DOI : 10.1177/1056492605280225
La gestion participative, une utopie réalisée ? L'expérience d'Alexandre Dubois aux aciéries de Bonpertuis, i n°313, pp.86-98, 2009. ,
DOI : 10.7202/1020925ar
Social Enterprise in the United States and Abroad: Learning from our Differences, Research on Social Enterpreneurship, pp.105-125, 2006. ,
Harrisson. 2010. L'innovation sociale, Emergence et effets sur la transformation des sociétés ,
Why Has Critique Run out of Steam? From Matters of Fact to Matters of Concern, Critical Inquiry, vol.30, issue.2, pp.225-248, 2004. ,
DOI : 10.1086/421123
« Vers une économie sociale et solidaire? » RECMA?Revue internationale de l'économie sociale, pp.39-53, 2001. ,
DOI : 10.7202/1024020ar
The Postmodern Condition: A Report on Knowledge, Poetics Today, vol.5, issue.4, 1984. ,
DOI : 10.2307/1772278
Construction d'un march?? et performation th??orique, R??seaux, vol.122, issue.6, pp.15-61, 2003. ,
DOI : 10.3917/res.122.0015
Organizing for Society: A Typology of Social Entrepreneuring Models, Journal of Business Ethics, vol.24, issue.5, pp.353-373, 2012. ,
DOI : 10.1007/s10551-012-1414-3
Social Enterprises between Market, Public Policies and Civil Society, 2006. ,
« Construire un observatoire territorial pour piloter les circuits courts ». Les Cahiers de l, Observatoire Coxinel, issue.3, 2010. ,
??changes alimentaires et juste prix, L'Homme et la soci??t??, vol.183, issue.1, pp.183-184, 2012. ,
DOI : 10.3917/lhs.183.0035
Critical performativity: The unfinished business of critical management studies, Human Relations, vol.19, issue.9, pp.537-560, 2009. ,
DOI : 10.4324/9780203458457
Critique of cynical reason, 1987. ,
Perspectives critiques en management. Pour une gestion citoyenne, 2011. ,
« Le commerce équitable : des échanges marchands contre et dans le marché ». Revue française de sociologie, pp.319-340, 2006. ,
The Economics of Organization: The Transaction Cost Approach, American Journal of Sociology, vol.87, issue.3, pp.548-577, 1981. ,
DOI : 10.1086/227496