Skip to Main content Skip to Navigation
Book sections

Sens ou représentation ? Etude comparative de la compréhension selon les modèles cognitifs de la lecture et le modèle interprétatif de la traduction

Abstract : The article aims at comparing how comprehension is conceived of in cognitive models of reading and in the interpretive theory of translation. A detailed analysis of the underlying assumptions of both models, dealing with the implicit stand on language and on knowledge, highlights the various respects in which both models converge and diverge.
Complete list of metadatas

Cited literature [22 references]  Display  Hide  Download

https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01395997
Contributor : Freddie Plassard <>
Submitted on : Sunday, December 22, 2019 - 2:04:55 PM
Last modification on : Thursday, January 2, 2020 - 9:20:27 AM
Long-term archiving on: : Monday, March 23, 2020 - 1:32:41 PM

File

2005b_Sens ou représentation...
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : halshs-01395997, version 1

Collections

Citation

Freddie Plassard. Sens ou représentation ? Etude comparative de la compréhension selon les modèles cognitifs de la lecture et le modèle interprétatif de la traduction. F. Israël ; M. Lederer. La théorie interprétative de la traduction : regards croisés, 2, Lettres Modernes Minard, 2005, La théorie interprétative de la traduction : regards croisés - convergences et mises en perspective, 2-256-91084-9. ⟨halshs-01395997⟩

Share

Metrics

Record views

116

Files downloads

22