A historical perspective on learning: the legacy and actuality of I. M. Pavlov and N. A. Bernstein

Agnès Roby-Brami 1, 2, 3 Rémi Goasdoué 4
2 AGATHE - Assistance aux Gestes et Applications THErapeutiques
ISIR - Institut des Systèmes Intelligents et de Robotique, INSERM - Institut National de la Santé et de la Recherche Médicale : U1150
Abstract : The aim of the present chapter is to examine the mechanism of learning at the level of sensorimotor functions rather than at a higher cognitive level. Indeed, although the mechanisms subserving motor control and learning are still disputed, it is generally admitted that the control of even the simplest gesture such as pointing or grasping implies initial learning during development as a child and continuous adaptation to the context of action.
Type de document :
Chapitre d'ouvrage
Rethinking physical and rehabilitation medicine, Springer, pp.71-93, 2010, 978-2-8178-0033-2. 〈10.1007/978-2-8178-0034-9_4〉. 〈http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-2-8178-0034-9_4〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [66 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01383006
Contributeur : Rémi Goasdoué <>
Soumis le : mardi 18 octobre 2016 - 13:15:33
Dernière modification le : mardi 10 octobre 2017 - 11:22:19

Fichier

Bernstein_Pavlov_preproof.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

Collections

Citation

Agnès Roby-Brami, Rémi Goasdoué. A historical perspective on learning: the legacy and actuality of I. M. Pavlov and N. A. Bernstein. Rethinking physical and rehabilitation medicine, Springer, pp.71-93, 2010, 978-2-8178-0033-2. 〈10.1007/978-2-8178-0034-9_4〉. 〈http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-2-8178-0034-9_4〉. 〈halshs-01383006〉

Partager

Métriques

Consultations de
la notice

280

Téléchargements du document

51