Cultural and educative action and urban policy
Action éducative culturelle et politique de la ville
Résumé
In France, the quite systematic enforcement of the Chart of Athens has increased a lot the number of districts without any soul. The young living in those districts are thus facing great difficulties for building their own identity in so far as this environment does not give any framework. As a result, they get difficulties to find out a balanced way of live enabling them to get success at school.
Hence, the "Education nationale" in France has to develop a cultural policy which can cope with those difficulties. After processing the legitimity and the goals of the cultural action of the "education nationale" in France, we will show its shapes and means. Eventually, it will be interesting to try to evaluate this policy.
En France, l’application assez systématique de la Charte d’Athènes a multiplié les quartiers sans âme. Les jeunes de ces quartiers éprouvent donc de grandes difficultés à se forger une identité dans un environnement qui n’offre guère de référents. Ils ont, en conséquence, du mal à trouver l’équilibre leur facilitant une réussite scolaire
D’où l’importance, pour l’Education nationale, de déployer une politique culturelle susceptible de surmonter ces difficultés. Après avoir précisé la légitimité et les objectifs de l’action culturelle de l’Education nationale, il conviendra d’en montrer les formes et les moyens. Enfin, il sera précieux de tenter une évaluation.
Origine :
Accord explicite pour ce dépôt
Loading...