Notes on the Origin of the Parisian Chanson, The Journal of Musicology, vol.1, issue.3, pp.275-326, 1982. ,
DOI : 10.2307/763879
Das Renaissanceproblem in der Musik, Archiv für Musikwissenschaft, vol.23, issue.1, pp.1-10, 1966. ,
DOI : 10.2307/930383
Cambridge History of Fifteenth-Century Music, Cambridge, Cambridge University Press, 2015. ,
DOI : 10.1017/CHO9781139057813
Cris et mots crus en polyphonie du XVe siècle : contribution à la généalogie du réalisme musical, L. HABLOT, L. VISSIERE (éd.), Les paysages sonores du Moyen Âge à la Renaissance, Rennes, Presses universitaires de Rennes, pp.203-227, 2016. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-01245689
The Renaissance, Londres, Macmillan (coll. « Man and Music »), 1989. ,
DOI : 10.1007/978-1-349-20536-3
The Apotheosis of Josquin des Prez and Other Mythologies of Musical Genius, Journal of the American Musicological Society, vol.57, issue.3, pp.443-510, 2004. ,
DOI : 10.1525/jams.2004.57.3.443
Toward a Typology of the "Renaissance" Chanson, The Journal of Musicology, vol.6, issue.4, pp.421-447, 1988. ,
DOI : 10.2307/763741
"La musique montait, cette lune de l'art !" Redécouvertes des musiques de la Renaissance à l'ère romantique, Ph. VENDRIX (éd.), La Renaissance et sa musique au XIXe siècle, Tours, CESR, pp.9-56, 2004. ,
URL : http://ricercar.cesr.univ-tours.fr/2-publications/Renaissance19eme/02-Vendrix.pdf
Introduction. Defining the Renaissance in Music, Ph. VENDRIX (éd.), Renaissance, Reformation and Counter-Reformation. A library of essays on Renaissance music, Ashgate, 2011. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00980777
From Maker to Composer : Improvisation and Musical Authorship in the Low Countries, 1450-1500, Journal of the American Musicological Society, vol.49, issue.3, pp.409-478, 1996. ,
DOI : 10.2307/831769
"And Josquin Laughed..." Josquin and the Composer's Anecdote in the Sixteenth Century, The Journal of Musicology, vol.17, issue.3, pp.319-357, 1999. ,
DOI : 10.2307/764097