Impact of Mediation Devices on the Museum Visit Experience and on Visitors' Behavioural Intentions - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue International Journal of Arts Management Année : 2012

Impact of Mediation Devices on the Museum Visit Experience and on Visitors' Behavioural Intentions

Résumé

This study draws on the experiential approach and has two main goals: to explore the different dimensions of the museum experience regardless of whether it is mediated by mediation devices (e.g., audio guides, interactive terminals, SmartPhones, tablets, augmented reality), and to identify the impact of such devices on visitors' behavioural intentions. The authors conduct a qualitative and exploratory investigation to address the following questions: Does the development of such devices affect both experience dimensions and the audience's behavioural intentions? Which components of a museum visit are concerned?
Cette recherche s'appuie sur l'approche expérientielle et présente deux objectifs. Tout d'abord, nous explorons les différentes dimensions de l'expérience muséale, qu'elle soit influencée ou non par des outils de médiation interactifs (audio guides, terminaux interactifs, téléphones intelligents, tablettes, réalité augmentée, etc.). Puis nous étudions l'influence de ces outils sur les intentions comportementales des visiteurs. Dans le cadre de cette recherche, une étude qualitative et exploratoire a été menée afin de répondre aux questions suivantes: le développement de ces outils affecte-t-il les dimensions de l'expérience de visite muséale et les intentions comportementales du public? Quelles sont alors les composantes de la visite muséale concernées?
Fichier non déposé

Dates et versions

halshs-01288238 , version 1 (14-03-2016)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-01288238 , version 1

Citer

Elodie Jarrier, Dominique Bourgeon-Renault. Impact of Mediation Devices on the Museum Visit Experience and on Visitors' Behavioural Intentions. International Journal of Arts Management, 2012, 15 (1), pp.18-29. ⟨halshs-01288238⟩
84 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More