Analyzing completion rates in the first French xMOOC, Proceedings of the European MOOCs Stakeholders Summit 2014 Récupéré du site du Sommet, pp.26-32, 2014. ,
Chronique des MOOC, Rubrique de la Revue STICEF, vol.19, 2012. ,
Introductory Statistics with R, 2004. ,
DOI : 10.1007/978-0-387-79054-1
Making Sense of MOOCs: Musings in a Maze of Myth, Paradox and Possibility, Journal of Interactive Media in Education, vol.2012, issue.3, p.26, 2012. ,
DOI : 10.5334/2012-18
Retrieved from http://www.tonybates.ca/wp-content/uploads/ Making-Sense-of-MOOCs ,
2013, juin) Diversity in MOOC students' backgrounds and behaviors in relationship to performance in 6.002x. Communication présentée à la conférence LINC 2013, Récupéré du site de Learning International Networks Consortium (LINC) ,
Where is research on massive open online courses headed? A data analysis of the MOOC research initiative. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 2014. ,
Mutuel (enseignement) Dans F. Buisson (dir.), Nouveau dictionnaire de pédagogie et d'instruction primaire, 1911. ,
Deconstructing disengagement, Proceedings of the Third International Conference on Learning Analytics and Knowledge, LAK '13, pp.170-179, 2013. ,
DOI : 10.1145/2460296.2460330
5 juin) Who takes MOOCs? Inside Higher ED. Récupéré de http, 2012. ,
Les re?cits et commentaires de situations d'e?valuations ve?cues. Bilan de l'activite?8activite?8 de la semaine 6 « e?valuer avec le nume?rique, 2014. ,
Machine Learning with R, 2013. ,
The ideals and reality of participating in a MOOC, 2010. ,
Lorsque les apprenants de MOOC relatent leur expérience sur un blog : une analyse de leurs témoignages R : A language and environment for statistical computing, 2012. ,
Who does what in a massive open online course?, Communications of the ACM, vol.57, issue.4, pp.58-65102500876, 1145. ,
DOI : 10.1145/2500876
ggplot2 : elegant graphics for data analysis, 2009. ,
The Grammar of Graphics (2 e éd.), 2005. ,