Model Validation and Reasonableness Checking Manual, 1997. ,
Link capacity functions: A review, Transportation Research, vol.10, issue.4, pp.223-236, 1976. ,
DOI : 10.1016/0041-1647(76)90055-1
« L'intervention de la puissance publique dans le contrôle de l'étalement urbain -Première partie : état de la question en Belgique », SSTC -Leviers d'une politique de développement durable, Traffic Assignment Manual. Urban Planning Division, 1964. ,
Mobilities and long term location choices in Belgium, MOBLOC Final report for the Belgian Science Policy, 2009. ,
A note on two problems in connexion with graphs, Numerische Mathematik, vol.4, issue.1, pp.269-271, 1959. ,
DOI : 10.1007/BF01386390
Car Dependence, Transport Policy, vol.2, issue.3, pp.151-152, 1995. ,
DOI : 10.1016/0967-070X(95)96744-6
Residential peri-urbanisation in Belgium, Switzerland and Denmark: implantation, centrifugal dynamics and collective regulations, Belgeo, issue.4, pp.333-354, 2002. ,
DOI : 10.4000/belgeo.16086
«Décomposition de l'hypothèse de constance des budgets temps de transport», Mobilités et temporalités Montulet B et al.(dir), pp.129-150, 2005. ,
Matrix Comparison, Goodness-of-Fit, and Spatial Interaction Modeling, International Regional Science Review, vol.10, issue.2, pp.127-147, 1986. ,
DOI : 10.1177/016001768601000203
A Mathematical Theory of Communication, Bell System Technical Journal, vol.27, issue.3, pp.379-423, 1948. ,
DOI : 10.1002/j.1538-7305.1948.tb01338.x
« Actualisation de la hiérarchie urbaine en Belgique, Bulletin du Crédit Communal, vol.205, issue.3, pp.45-76, 1998. ,
Mapping accessibility in Belgium: a tool for land-use and transport planning?, Journal of Transport Geography, vol.17, issue.1, pp.39-53, 2009. ,
DOI : 10.1016/j.jtrangeo.2008.04.008
La transition urbaine ou le passage de la ville pédestre à la ville motorisée, Mardaga, 1999. ,
Regularities in Travel Time and Money Expenditure, Transportation Research Record, vol.750, pp.13-19, 1980. ,