Longman Grammar of Spoken and Written English, 1999. ,
Syntactic differences in oral and written scientific discourse: the role of information structure, ASp, vol.31, issue.31-33, pp.19-37, 2001. ,
DOI : 10.4000/asp.1752
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00199788
Texte et contexte : pour une approche fonctionnelle et empirique, 2009. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00526147
From text to corpus, pp.17-44, 2012. ,
DOI : 10.1075/scl.52.02car
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00552952
« Combining text-based and corpusbased approaches in the learning and teaching of academic writing in French », Exploring New Paths in Language Pedagogy, pp.145-56, 2010. ,
« 'Fait' ou 'événement': quelles différences linguistiques ?, Dire l'événement: langage, mémoire, société, Presses Sorbonne Nouvelle, pp.297-308, 2013. ,
Cultural differences in the organization of academic texts, The Sociolinguistics Reader, pp.315-347, 1998. ,
DOI : 10.1016/0378-2166(87)90196-2
Academic Voices Across Languages and Disciplines. Collection Pragmatics and Beyond New Series, 2006. ,
The pragmatics of word order, pp.243-284, 1988. ,
DOI : 10.1075/tsl.17.18giv
An introduction to Functional Grammar, 1994. ,
« Reader versus Writer Responsibility: A New Typology (éds.) Writing Across Languages: Analysis of L2 Text, pp.141-152, 1987. ,
La position initiale dans l'organisation du discours: une exploration en corpus, Thèse de doctorat, 2007. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-00176747
Persuasion and context: The pragmatics of academic metadiscourse, Journal of Pragmatics, vol.30, issue.4, pp.437-455, 1998. ,
DOI : 10.1016/S0378-2166(98)00009-5
Metadiscourse in Academic Writing: A Reappraisal, Applied Linguistics, vol.25, issue.2, pp.156-177, 2004. ,
DOI : 10.1093/applin/25.2.156
Information structure and sentence form, 1994. ,
DOI : 10.1017/CBO9780511620607
Les adverbiaux contextuels : probl??mes de classification, Langue fran??aise, vol.88, issue.1, pp.12-27, 1990. ,
DOI : 10.3406/lfr.1990.5749
Le regard du locuteur. Pour une linguistique des traces énonciatives, 1993. ,
Le regard du locuteur 2. Pour une linguistique des traces énonciatives, 2001. ,
Étude contrastive de l'article scientifique de revue linguistique dans une perspective d'analyse des genres, Thèse de doctorat en Sciences du langage, 2006. ,
A comprehensive grammar of the English language, 1985. ,
« Thème, conjonction et cohésion : corrélations entre les différents composants de la métafonction textuelle en français, D. Banks (éd) La linguistique systémique fonctionnelle et la langue française, pp.9-42, 2009. ,
« Scientific Conference Englishes: Epistemic and Language Community Variations, Identity, Community, Discourse: English in Intercultural Settings, pp.295-320, 2005. ,
6. Genre analysis, 1990. ,
DOI : 10.1515/9783110214406.165
Evaluation and organization in text: The structuring role of evaluative disjuncts, Evaluation in Text, pp.121-141, 2000. ,
« Dans cet article, nous souhaitons montrer que?Lexique verbal et positionnement de l'auteur dans les articles en sciences humaines », Lidil, pp.15-40, 2010. ,
« Point of departure: Cognitive aspects of sentence-initial adverbials Approaches to cognition through text and discourse, pp.79-97, 2004. ,