Morphologie Urbaine, Géographie, aménagement et architecture de la ville, 2010. ,
Busenitz : The entrepreneurship of resourcebased theory, Journal of Management, vol.27, issue.6, p.755775, 2001. ,
Rightsizing government : the Literature and the Detroit Experience. State and Local Government Review, p.224232, 2011. ,
Infrastructure : Rebuilding, Reparing and Restructuring, 2009. ,
Selforganization versus top-down planning in the evolution of a city, Scientic Reports, vol.3, p.2013 ,
The Expressway Motorists Loved to Hate : Philadelphia and the First Era of Postwar Highway Planning, pp.1943-1956 ,
Géographie des transports, 2005. ,
Un siècle de banlieue parisienne : 1859-1964, chapitre Les transports collectifs devant l'extension des banlieues et l'essor de la mobilité citadine, p.8199, 1988. ,
Théorie des graphes et ses applications, 1963. ,
La division sociale des espaces périurbains : état de la question. Strates, p.2533, 1986. ,
Les diérentiels sociaux de desserte et d'accessibilité : une étude du réseau ferré en Île-de-France ,
Expressways before the Insterstates : The Case of Detroit, 1945-1956, Journal of Urban History, 2014. ,
La carte, mod??le analogique et calcul spatial, Communication & langages, vol.2014, issue.180, p.4761, 2014. ,
DOI : 10.4074/S0336150014012058
Analyse et modélisation de la morphogenèse du réseau des rues, L. Beauguitte, éditeur : Les réseaux dans le temps et dans l'espace, p.4773, 2013. ,
Verdier : Modéliser l'ecacité d'un réseau, le cas de la poste aux chevaux dans la France préindustrielle (1632-1833). L'Éspace géographique, p.117131, 2010. ,
A Tale of Two Visions: Harland Bartholomew, Robert Moses, and the Development of the American Freeway, Journal of Planning History, vol.4, issue.1, p.332, 2005. ,
DOI : 10.1177/1538513204272856
Saaty : Finite graphs and networks, 1965. ,
The Bloody Run Creek Greenway Redevelopement Project. Executive Summary, 2011. ,
Knowledge-intensive entrepreneurship and innovation systems : evidence from Europe, chapitre The Knowledge-Based Entrepreneur : The Need for a Relevant Theory of the Firm, p.31, 2010. ,
The secret is to follow your nose, Proceedings of the 3rd International Space Syntax Symposium, p.47, 2001. ,
Mathematics and morphogenesis of cities: A geometrical approach, Physical Review E, vol.83, issue.3, 2011. ,
DOI : 10.1103/PhysRevE.83.036106
Schéma Directeur Régional d'Île-de-France, 2013. ,
Drevelle : Les accessibilités à l'emploi par le chemin de fer en Îlede-France depuis 1975. Vers une réduction des disparités sociales ? ,
Les mises en scène de la planication de la région parisienne à l'épreuve de la permanence des projets de transport ferré, Géocarrefour, vol.87, issue.2, p.209224, 2012. ,
Stent (or Dagger ?) in the Heart of Town : Urban Freeway in Syracuse, Journal of Planning History, vol.8, issue.2, pp.1944-1967, 2009. ,
Les mesures locales d'un réseau. Working paper du groupe fmr (ux, matrices, réseaux), 2010. ,
The Great Inversion and the Future of the American City ,
IS DETROIT DEAD?, Journal of Urban Affairs, vol.12, issue.1, p.112, 2013. ,
DOI : 10.1111/juaf.12071
Structures urbaines, ores de transport et comportement de mobilité, 2002. ,
The History of American Cities and Suburbs: An Outsider's View, Journal of Urban History, vol.27, issue.3, p.276362, 2001. ,
DOI : 10.1177/009614420102700307
Reimagining Detroit : Opportunities for Redening and American City, 2010. ,
Revolution Detroit : Strategies for an Urban Reinvention ,
What are we talking about when we talk about entrepreneurship ?, Journal of Business Venturing, vol.5, issue.1, p.1528, 1990. ,
Forme et fonctionnement des réseaux de transport : approche fractale et réexions sur l ,
La structure topologique et fonctionnelle des réseaux routiers urbains comme déterminant de la géographie des ux de déplacements, Actes du colloque Géopoint, p.6167, 2001. ,
Urban morphology and pedestrian mobility, Cybergeo, p.248, 2003. ,
DOI : 10.4000/cybergeo.3925
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00954744
Eets spatiaux et eets réseau dans l'évaluation d'indicateurs sur les n÷uds d'un réseau d'infrastructure, Cybergeo : European Journal of Geography, vol.370, 2007. ,
Studying social networks : A guide to empirical research. Campus Verlag, 2013. ,
The social logic of space, 1984. ,
DOI : 10.1017/CBO9780511597237
Natural movement or, conguration and attraction in urban pedestrian movement, Environment and Planning B -Planning & Design, vol.20, p.2966, 1993. ,
Antoncic : Network-based research in entrepreneurship : A critical review, Journal of Business Venturing, vol.18, issue.2, p.165187, 2003. ,
Garden Cities of ToMorrow : A Peaceful Path to Real Reform, S. Sonnenschein, p.1898 ,
Atlas Historique de Paris, 2013. ,
Historique de la cartographie de la nouvelle carte de France. Imprimerie de l'Institut Géographique National, 1948. ,
Planning a Transportation System for Metropolitan Detroit in the Age of the Automobile : The Triumph of the Expressway ,
Approaches to studying networks: Implications and outcomes, Journal of Business Venturing, vol.25, issue.1, p.120137, 2010. ,
DOI : 10.1016/j.jbusvent.2008.10.010
Mass Motorization and Mass Transit : An American History and Policy Analysis, 2007. ,
Structure of transportation networks : relationships between network geometry and regional characteristics, 1963. ,
Hard Choices : Responding to America's Infrastructure Problems, Built Environment, vol.10, issue.4, p.245252, 1984. ,
Paris et ses transports, XIX e -XX e siècles. Deux siècles de décisions pour la ville et sa région, Éditions Recherches/AHICF, 2002. ,
Analyse de réseaux d'une organisation collégiale : les avocats d'aaires. Revue Française de Sociologie, p.559589, 1992. ,
Le retour des villes européennes -Sociétés urbaines, mondialisation, gouvernement et gouvernance, Presses de Sciences Po, 2011. ,
Robichaud : Les réseaux formels de relations comme facteur de développement économique, Revue Du Nouvel- Ontario, vol.23, p.932, 1999. ,
Le Réseau Formel d'Entrepreneurs comme dispositif d'accompagnement entrepreneurial, Entreprendre & Innover, vol.19, 2014. ,
DOI : 10.3917/entin.021.0112
URL : http://www.cairn.info/load_pdf.php?ID_ARTICLE=ENTIN_021_0112
Morphodynamisme d'un tronçon de Loire bourbonnaise depuis le XVIII e siècle/Changing dynamics of the Loire river in Burgundy (France) during the last 200 years. Géomorphologie : relief, processus, environnement, p.239251, 2000. ,
Le d??veloppement du r??seau routier en Chine : incons??quences et in??galit??s, Revue internationale de politique compar??e, vol.18, issue.3, p.151179, 2011. ,
DOI : 10.3917/ripc.183.0151
Editorial : An introductory review to the special issue : Shrinking Cities and Towns : Challenges and Responses, Urban Design International, vol.18, issue.1, p.15, 2013. ,
Pedestrian trac planning and the perception of the urban environment : A French example, Environment and Planning A, vol.6, issue.5, p.491507, 1974. ,
Detroit : A Biography, Chicago Review Press, 2010. ,
Completing our Streets : the Transition to Safe and Inclusive Transportation Networks ,
DOI : 10.5822/978-1-61091-432-1
Post Industrial imaginaries : nature, representation and ruin in Detroit, Michigan, International Journal of Urban and Regional Research, vol.37, issue.1, p.279296, 2013. ,
Atlas des Parisiens, 1984. ,
Représentation de l'espace urbain et cheminements : l'exemple du chaueur de taxi, 1970. ,
The economics of formal business networks, Journal of Business Venturing, vol.23, issue.6, p.627640, 2008. ,
DOI : 10.1016/j.jbusvent.2008.01.003
Écrits sur le signe, rassemblés traduits et commentés par G. Deledalle, Le Seuil, 1978. ,
Les cartes des Cassini, la science au service de l'État et des provinces, CTHS ,
Spatial syntax and spatial cognition or why the axial line ? Environment and Behavior, p.3065, 2003. ,
The network analysis of urban streets : A dual approach. Physical A -Statistical Mechanics and Its Applications, p.853866, 2006. ,
La division sociale de l'espace francilien Typologie socioprofessionnelle 1999 et transformations de l'espace résidentiel 1990-99, FNSP/CNRS, 2003. ,
Réseaux utilitaires spatialisés et dynamique économique Revue Canadienne de, Science Régionale, vol.14, issue.1, p.7392, 1991. ,
homme : Estimation et analyse spatiales des émissions de polluants de transports individualisés. Évaluation des performances environnementales d'un Transport à la Demande, Thèse de doctorat, 2013. ,
Lee : Size, Sprawl, Speed and the Eciency of Cities, Urban Studies, vol.36, issue.11, p.18491858, 1999. ,
Paradigm lost: Industrial and post-industrial Detroit ??? An analysis of the street network and its social and economic dimensions from 1796 to the present, URBAN DESIGN International, vol.43, issue.3, p.257281, 2013. ,
DOI : 10.1080/00420980500535146
The geography of transport systems, 2009. ,
Theoretical Biology and Complexity, 1985. ,
A long-time limit for world subway networks, Journal of The Royal Society Interface, vol.39, issue.51, 2012. ,
DOI : 10.1073/pnas.0906910106
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00778518
Autopia's End: The Decline and Fall of Detroit's Automotive Manufacturing Landscape, Journal of Planning History, vol.12, issue.2, p.95132, 2013. ,
DOI : 10.1177/1538513212471166
Greening the Rust Belt: A Green Infrastructure Model for Right Sizing America's Shrinking Cities, Journal of the American Planning Association, vol.103, issue.4, p.451466, 2008. ,
DOI : 10.1111/j.1540-6229.2008.00213.x
Vander Bauwhede : Formal business networking and SME growth, Small Business Economics, vol.41, issue.1, p.169181, 2013. ,
The promise of entrepreneurship as a eld of research, Academy of Management Review, vol.25, issue.1, p.217226, 2000. ,
Entrepreneurial network development: Trusting in the process, Journal of Business Research, vol.61, issue.4, p.315322, 2008. ,
DOI : 10.1016/j.jbusres.2007.06.018
Social capital of entrepreneurs and small firm performance: A meta-analysis of contextual and methodological moderators, Journal of Business Venturing, vol.29, issue.1, pp.152-173, 2014. ,
DOI : 10.1016/j.jbusvent.2013.01.002
Ontological Shift or Ontological Drift ? Reality Claims, Epistemological Frameworks, and Theory Generation in Organization Studies, The Academy of Management Review, vol.36, issue.4, p.754773, 2011. ,
Angular analysis, Proceedings of the 3rd International Space Syntax Symposium, 2001. ,
Handbook of Regenerative Landscape Design, chapitre Detroit [Re]turns to Nature, p.189204, 2008. ,
Promoting and assessing value creation in communities and networks : A conceptual framework, 2011. ,
TRAVELS DURING THE YEARS 1787, 1788, AND 1789, 1909. ,
DOI : 10.1017/CBO9781139207911.007
Making Infrastructure Competitive in an Urban World, The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, vol.626, issue.1, p.226241, 2009. ,
DOI : 10.1177/0002716209344842
une station dans le cas d'une desserte de plusieurs lignes (Place d'Italie) ,
une station dans le cas d'un embranchement de la ligne (Esbly) ,
vers un rattrapage de la petite couronne ? ,
Professeur d'entrepreneuriat, ISC Paris Business School (jusqu'en septembre 2014, AUDENCIA Nantes ,
École nationale supérieure d'architecture de Grenoble / LabEx Architecture, Environnement & Cultures Constructives ,
Doctorat de Géographie 2 e année ,
École nationale supérieure d'architecture de Grenoble / LabEx Architecture, Environnement & Cultures Constructives ,