J. C. Abric, Méthodes d'étude des représentations sociales, 2003.

B. Bensaude-vincent, Faut-il avoir peur de la chimie, 2005.

P. Colonna, La chimie verte, 2006.

J. Davallon and E. François, Étude en vue de l'élaboration d'un Cahier de programmation muséale Étude détaillée des représentations de la chimie. Rapport d'étude, 1991.

C. Dubar, La socialisation Construction des identités sociales et professionnelles, 1991.

C. Eames, An evaluation of characteristics of environmental education practice in New Zealand schools, Environmental Education Research, vol.1, issue.1, pp.35-51, 2008.
DOI : 10.1080/1350462950010206

R. E. Eastes, La chimie durable : verte et responsable. L'Actualité chimique, pp.342-343, 2010.

S. Gough, Increasing the Value of the Environment: A 'real options' metaphor for learning, Environmental Education Research, vol.8, issue.1, pp.61-72, 2002.
DOI : 10.1086/451404

P. Hart and K. Nolan, A Critical Analysis of Research in Environmental Education, Studies in Science Education, vol.24, issue.1, pp.1-69, 1999.
DOI : 10.1002/tea.3660280705

D. Jodelet, Les représentations sociales, 1997.
DOI : 10.3917/puf.jodel.2003.01

J. Lebeaume, Designing Technology Education at the Junior High School Level: Propositions from the French School Curriculum, The Journal of Technology Studies, 2004.

S. Moscovici, Des représentations collectives aux représentations sociales, 1989.

A. Scott, Technological risk, scientific advise and public'education : Groping for an adequate language in the case of GM foods, Environmental Education Research, vol.7, issue.2, pp.29-139, 2001.