Le travail de recherche documentaire et de production collective en ligne : Propositions pour l'intégration pragmatique, progressive et incrémentale des technologies numériques dans les pratiques enseignantes

Jean Heutte 1, 2
2 Trigone-CIREL
CIREL - Centre Interuniversitaire de Recherche en Education de Lille (CIREL) - EA 4354 : EA1038
Abstract : Inspired by social constructivism and scaffolding theories, WebQuest offers a multitude of variations that can support teachers in the implementation of educational situations in which : - The integration of information and communication technologies (ICT) will be pragmatic, gradual and incremental ; - Learners have more to learn than teachers have to teach. Ultimately, the WebQuest seems to allow the emergence of teachers training and support programs that match their professional competencies and needs.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadatas

https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00936352
Contributor : Jean Heutte <>
Submitted on : Saturday, January 25, 2014 - 11:29:11 AM
Last modification on : Friday, June 14, 2019 - 1:38:11 AM

Links full text

Identifiers

Collections

Citation

Jean Heutte. Le travail de recherche documentaire et de production collective en ligne : Propositions pour l'intégration pragmatique, progressive et incrémentale des technologies numériques dans les pratiques enseignantes. Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire, Conférence des recteurs et principaux des universités du Québec [CREPUQ], 2010, 7 (2), pp.48-59. ⟨10.7202/045248ar⟩. ⟨halshs-00936352⟩

Share

Metrics

Record views

179