Skol Diwan in Paris: a step away from regionalism in the teaching of Breton - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Sociolinguistic Studies Année : 2013

Skol Diwan in Paris: a step away from regionalism in the teaching of Breton

Denis Costaouec
  • Fonction : Auteur
  • PersonId : 1061412

Résumé

This paper presents some information about the opening of a bilingual (French-Breton) Diwan school in Paris, Diwan schools' characteristics and their teaching methods and Breton teaching in general. It also proposes some considerations of the Diwan schools network's policy, which draws its inspiration from a regionalist conception of the minority languages' promotion and on the significance of the opening of a Diwan school in Paris. It claims to open new prospects for developing the teaching of regional languages in France, where this topic is very controversial.
Cet article présente quelques informations sur l'ouverture d'une école Diwan (bilingue français-breton) à Paris, les caractéristiques des écoles Diwan et leurs méthodes d'enseignement. Il propose aussi quelques considérations sur la politique du réseau des écoles Diwan, qui s'inspire d'une conception régionaliste de la promotion des langues minoritaires et sur la signification de l'ouverture d'une école Diwan à Paris. Il entend ouvrir de nouvelles perspectives pour développer l'enseignement de langues régionales en France, où le sujet est très controversé.
Fichier principal
Vignette du fichier
Skol_Diwan_in_Paris.pdf (685.54 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

halshs-00925711 , version 1 (08-01-2014)

Identifiants

Citer

Denis Costaouec. Skol Diwan in Paris: a step away from regionalism in the teaching of Breton. Sociolinguistic Studies, 2013, 7 (1/2), pp.167-190. ⟨10.1558/sols.v7i1&2.167⟩. ⟨halshs-00925711⟩
126 Consultations
557 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More