When do textbooks matter for achievement? Evidence from African primary schools - HAL Accéder directement au contenu
Article dans une revue Economics Letters Année : 2013

When do textbooks matter for achievement? Evidence from African primary schools

Résumé

Using a within-student analysis, we find no average impact of textbook access (ownership or sharing) on primary school achievement. Instead, it is only for students with high socioeconomic status that one form of textbook access - sharing - has a positive impact.
Fichier principal
Vignette du fichier
ManuscriptEconLettersFinal_KueckenValfort.pdf ( 91.37 Ko ) Télécharger
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

halshs-00828418, version 1 (31-05-2013)

Identifiants

Citer

Maria Kuecken, Marie-Anne Valfort. When do textbooks matter for achievement? Evidence from African primary schools. Economics Letters, 2013, 119 (3), pp.311-315. ⟨10.1016/j.econlet.2013.03.012⟩. ⟨halshs-00828418⟩
158 Consultations
1528 Téléchargements
Dernière date de mise à jour le 20/04/2024
comment ces indicateurs sont-ils produits

Altmetric

Partager

Gmail Facebook Twitter LinkedIn Plus