Format du dépôt |
Fichier |
Type de dépôt |
Article dans une revue |
Titre |
en
A new international database on education quality: 1965-2010
|
Résumé |
en
The aim of this article is to propose a new database allowing a comparative evaluation of the relative performance of schooling systems around the world. We measure this performance through pupils' achievement in standardized tests. We merge all existing regional and international student achievement tests by using a specific methodology. When compared with other existing databases, our approach innovates in several ways, especially by including regional student achievement tests and intertemporal comparable indicators. We provide a data set of indicators of quality of student achievement for 103 countries/areas in primary education and 111 countries/areas in secondary education between 1965 and 2010.
|
Auteur(s)
|
Nadir Altinok
1, 2
, Claude Diebolt
1
, Jean-Luc Demeulemeester
3
1
BETA -
Bureau d'Économie Théorique et Appliquée
( 93745 )
- Université de Lorraine, UFR Droit Sciences Economiques et Gestion, 13 place Carnot CO 70026, 54035 Nancy Cedex
Université de Strasbourg, Faculté des Sciences Economiques et de Gestion, 61 avenue de la Forêt Noire 67085 Strasbourg Cedex
- France
-
Institut National de la Recherche Agronomique UMR1443 ( 92114 )
;
-
Université de Strasbourg ( 199013 )
;
-
Université de Lorraine ( 413289 )
;
-
Centre National de la Recherche Scientifique UMR7522 ( 441569 )
2
IREDU -
Institut de recherche sur l'éducation : Sociologie et Economie de l'Education
( 245758 )
- Université de Bourgogne - Pôle AAFE - Esplanade Erasme - BP 26513 - 21065 DIJON Cedex
- France
-
Université de Bourgogne EA7318 ( 300270 )
3
Dulbéa -
Département d'économie appliquée de l'université libre de Bruxelles
( 104113 )
- Campus du Solbosch, Avenue F.D. Roosevelt, 50 - CP-140 l B-1050 Bruxelles
- Belgique
-
Université libre de Bruxelles ( 303388 )
|
Nom de la revue |
|
Date de publication |
2014
|
Volume |
46
|
Numéro |
11
|
Page/Identifiant |
1212-1247
|
Vulgarisation |
Non
|
Comité de lecture |
Oui
|
Langue du document |
Anglais
|
Audience |
Internationale
|
Référence interne |
|
Mots-clés (JEL) |
-
C - Mathematical and Quantitative Methods/C.C8 - Data Collection and Data Estimation Methodology • Computer Programs
-
I - Health, Education, and Welfare/I.I2 - Education and Research Institutions/I.I2.I21 - Analysis of Education
-
N - Economic History/N.N3 - Labor and Consumers, Demography, Education, Health, Welfare, Income, Wealth, Religion, and Philanthropy
|
Domaine(s) |
-
Sciences de l'Homme et Société/Education
-
Sciences de l'Homme et Société/Economies et finances
|
Mots-clés |
en
quality, human capital, education, database, PISA, TIMSS
|
DOI |
10.1080/00036846.2013.868592 |