A. J. Van and O. J. , « Using Employer Hiring Behavior to Test the Educational Signaling Hypothesis, Scandinavian Journal of Economics, vol.CVIII, pp.3361-372, 2006.

B. C. Glaude-m, « Les diplômes se dévaluent-ils en se multipliant ? » Economie et Statistique, n°225, pp.3-16, 1986.

B. G. Sum-a, « Toward a More Perfect Union: basic Skills, Poor Families and Our Economic Future, 1987.

B. E. Bound and . Machin-s, « Implications of Skill-Biased Technological Change: international Evidence, Quarterly Journal of Economics, vol.CXIII, pp.4-1245, 1998.

B. F. Kahn-l, « Do Cognitive Test Scores Explain Higher U.S Wage Inequality ? », The Review of Economics and Statistics, volume LXXXVII, n°1, pp.184-193, 2005.

C. E. Foroni-f, «Les discriminations à raison de " l'origine " dans les embauches en France », Une enquête nationale par tests de discrimination selon la méthode du BIT, 2007.

C. M. Meng-r, « The determinants of literacy and numeracy, and the effect of literacy and numeracy on labour market outcomes, Canadian Journal of Economics, vol.XXXI, pp.3495-517, 1998.

C. B. and L. Y. Miller-p, « Schooling, literacy, numeracy and labour market success, Economic Record, vol.LXX, pp.24233-58, 2003.

D. L. Mcintosh-s, . Myck-m, and . Vignoles-a, « The Returns to Academic, Vocational and Basic Skills in Britain, Bulletin of Economic Research, vol.LIV, pp.3249-274, 2002.

D. K. Doyle-o, « Returns to basic skills in central and eastern Europe, Economics of Transition, vol.1, pp.183-208, 2010.

D. K. and H. C. O-'sullivan, « Education, earnings and skills: a multi-country comparison » The Institute for Fiscal Studies, 2004.

D. D. Freeman-r, « Does Inequality in skills Explain Inequality of Earnings Across Advanced Countries ?, CEPDP, vol.552, 2001.

D. P. Vrignaud-p, Rapport sur les traitements des données françaises de l'enquête internationale sur la littératie, Ministère de l'Education Nationale, Direction de l'Evaluation et de la Prospective, 1995.

F. G. Gautie-j, « Insertion professionnelle des jeunes et processus de déclassement, Economie et statistique, volume CCCIV, n°1, pp.3-74, 1997.

F. R. Schettkat-r, « Skill Compression, wage differentials and employment : Germany vs. the US », Oxford Economic Papers, volume LIII, n°3, pp.582-603, 2000.

P. F. Guerin- and . Blum-a, « L'illusion comparative. Les logiques de l'élaboration et d'utilisation d'une enquête internationale sur l'illettrisme », Population, pp.54271-302, 1999.

K. I. Jungeblut-a, Literacy: Profiles of America's young adults, 1986.

M. F. Rocher-t, « Création d'un score global dans le cadre d'une épreuve adaptative, Economie et statistique, pp.424-425149, 2009.

W. R. Rosen-s, « Education and self-selection », The Journal of Political Economy, volume LXXXVII, n°5, pp.7-36, 1979.