The 2008 Anti French demonstrations in China: Learning from a social media crisis - HAL Accéder directement au contenu
Article dans une revue Journal of Contingencies and Crisis Management Année : 2013

The 2008 Anti French demonstrations in China: Learning from a social media crisis

Résumé

In this article we propose to revisit the China of April 2008 and ponder on one major event that happened that year: the boycott of the Carrefour stores which resulted in a unprecedented display of demonstrations and protests. After having proposed an original theoretical framework (the information cascade), we move on to carry out a detailed reading of this case in order to learn from it and have a better understanding of current crises.
Cet article étudie les manifestations anti-françaises de 2008 et comment Carrefour a réagi. En utilisant un cadre théorique original (les cascades d'information), nous augmentons la compréhension de la gestion de ces crises et en tirons des enseignements qui ne sont pas évident a priori.
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Dates et versions

halshs-00786292, version 1 (08-02-2013)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00786292 , version 1

Citer

Cédric Denis-Rémis, Jean-Fabrice Lebraty, Herve Philippe. The 2008 Anti French demonstrations in China: Learning from a social media crisis. Journal of Contingencies and Crisis Management, 2013, 21 (1), pp.45-55. ⟨halshs-00786292⟩
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Dernière date de mise à jour le 20/04/2024
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