Skip to Main content Skip to Navigation

L'Envers du Décor. Les Politiques Coloniales relatives à l'usage des Langues africaines à l'école continuent de commander les Attitudes. Contrastes entre Afrique du Sud et Mozambique

Abstract : Past policies regarding the use (or not) of African languages in schools still shape attitudes, as there is a tendency to opt against. South Africa and Mozambique illustrate this rationale.
Document type :
Book sections
Complete list of metadatas

https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00718700
Contributor : Michel Lafon <>
Submitted on : Thursday, July 18, 2013 - 7:00:04 AM
Last modification on : Thursday, July 18, 2013 - 7:00:04 AM
Document(s) archivé(s) le : Saturday, October 19, 2013 - 2:30:11 AM

File

envers_du_decor.pdf
Explicit agreement for this submission

Identifiers

  • HAL Id : halshs-00718700, version 1

Collections

Citation

Michel Lafon. L'Envers du Décor. Les Politiques Coloniales relatives à l'usage des Langues africaines à l'école continuent de commander les Attitudes. Contrastes entre Afrique du Sud et Mozambique. Laroussi, Foued ; Liénard, Fabien. Plurilinguisme, politique linguistique et éducation. Quels éclairages pour Mayotte?, Presses Universitaires Rouen Le Havre, pp.431-448, 2011. ⟨halshs-00718700⟩

Share

Metrics

Record views

255

Files downloads

107