HAL will be down for maintenance from Friday, June 10 at 4pm through Monday, June 13 at 9am. More information
Skip to Main content Skip to Navigation
Book sections

L'Envers du Décor. Les Politiques Coloniales relatives à l'usage des Langues africaines à l'école continuent de commander les Attitudes. Contrastes entre Afrique du Sud et Mozambique

Abstract : Past policies regarding the use (or not) of African languages in schools still shape attitudes, as there is a tendency to opt against. South Africa and Mozambique illustrate this rationale.
Document type :
Book sections
Complete list of metadata

https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00718700
Contributor : Michel Lafon Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Thursday, July 18, 2013 - 7:00:04 AM
Last modification on : Friday, May 13, 2022 - 1:58:20 PM
Long-term archiving on: : Saturday, October 19, 2013 - 2:30:11 AM

File

envers_du_decor.pdf
Explicit agreement for this submission

Identifiers

  • HAL Id : halshs-00718700, version 1

Collections

Citation

Michel Lafon. L'Envers du Décor. Les Politiques Coloniales relatives à l'usage des Langues africaines à l'école continuent de commander les Attitudes. Contrastes entre Afrique du Sud et Mozambique. Laroussi, Foued ; Liénard, Fabien. Plurilinguisme, politique linguistique et éducation. Quels éclairages pour Mayotte?, Presses Universitaires Rouen Le Havre, pp.431-448, 2011. ⟨halshs-00718700⟩

Share

Metrics

Record views

124

Files downloads

37