Les paradoxes de l'??valuation de l'enseignement universitaire, Revue des sciences de l'??ducation, vol.26, issue.3, 2000. ,
DOI : 10.7202/000293ar
Pratiques enseignantes à l'Université : opportunité et intérêt des recherches, 2004. ,
Developing an effective faculty evaluation system. Idea Paper, n° 33, 1996. ,
The Student as Godfather? The Impact of Student Ratings on Academia, Educational Researcher, vol.2, issue.10, pp.4-8, 1973. ,
DOI : 10.3102/0013189X002010004
Reflexive faculty evaluation. Enhancing teaching and determining faculty effectiveness, 1993. ,
Effectiveness of student rating feedback for improving college instruction: a meta-analysis of multisection validity studies, pp.321-341, 1980. ,
Navigating student ratings of instruction, American Psychologist, vol.52, pp.1198-1208, 1997. ,
Évaluer les politiques éducatives, 2001. ,
Evolution des problématiques issues de l'évaluation formative, 2001. ,
L'activité évaluative réinterrogée ; regards scolaires et socioprofessionnels, pp.102-108 ,
Les administrateurs face à l'évaluation des enseignements. Revue des sciences de l'éducation, pp.617-649, 2002. ,
EVALUE, Évaluation et auto-évaluation des universités en Europe, Rapport final, 1998. ,
La difficile mise en oeuvre de l'évaluation des formations dans les universités en France : culture française, culture universitaire ou cultures disciplinaires, p.18, 2005. ,
Les mutations actuelles de l'université, 2003. ,
Évaluer, Quel référentiel, 1994. ,
Us et abus de la notion de référentiel L'activité évaluative réinterrogée ; regards scolaires et socioprofessionnels, pp.310-314, 2001. ,
Communicating student ratings to decisions makers : design for good practice Student ratings of instruction: issues for improving practice, New Directions for Teaching and Learning, pp.43-75, 1990. ,
Grade inflation and student ratings : a closer look, 72nd Annual meeting of the American Educational Research Association, p.318, 1991. ,
Quelques lignes directrices pour l'évaluation des enseignants au primaire et au secondaire, Mesure et évaluation en éducation, pp.37-61, 1997. ,
Validation d'un instrument pour mesurer les attitudes des enseignants envers leur évaluation, Mesure et évaluation en éducation, vol.19, issue.1, pp.1-24, 1996. ,
Using statistical adjustment to reduce biases in student ratings., American Psychologist, vol.54, issue.7, 1999. ,
DOI : 10.1037/0003-066X.54.7.518
Les acteurs de l'évaluation, la décision d'évaluer, EVALUE, Rapport final, 1998. ,
L'évaluation des actions éducatives, Paris : P.U.F, 1992. ,
Course Experience Questionnaire, 1998. ,
SEEQ: A RELIABLE, VALID, AND USEFUL INSTRUMENT FOR COLLECTING STUDENTS' EVALUATIONS OF UNIVERSITY TEACHING, British Journal of Educational Psychology, vol.52, issue.1, pp.77-95, 1982. ,
DOI : 10.1111/j.2044-8279.1982.tb02505.x
Validity and usefulness of student evaluations of instructional quality., Journal of Educational Psychology, vol.67, issue.6, pp.833-839, 1975. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.67.6.833
The Use of Students' Evaluations and an Individually Structured Intervention to Enhance University Teaching Effectiveness, American Educational Research Journal, vol.30, issue.1, pp.217-251, 1993. ,
DOI : 10.3102/00028312030001217
Effects of expressiveness, content coverage, and incentive on multidimensional student rating scales: New interpretations of the Dr. Fox effect., Journal of Educational Psychology, vol.74, issue.1, 1982. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.74.1.126
Student Ratings of Faculty: A Reprise, Academe, vol.65, issue.6, pp.384-397, 1979. ,
DOI : 10.2307/40248725
Student ratings: The validity of use., American Psychologist, vol.52, issue.11, pp.1218-1225, 1997. ,
DOI : 10.1037/0003-066X.52.11.1218
Report of the teaching faculty on teaching evaluation, 1980. ,
Midterm feedback from students: Its relationship to instructional improvement and students' cognitive and affective outcomes., Journal of Educational Psychology, vol.71, issue.6, pp.856-865, 1979. ,
DOI : 10.1037/0022-0663.71.6.856
From self-conceptions to self-worth: On the sources and structure of global self-esteem., Journal of Personality and Social Psychology, vol.57, issue.4, pp.672-680, 1989. ,
DOI : 10.1037/0022-3514.57.4.672
Evaluation des enseignements, EVALUE, Rapport final, 1998. ,
Les révolutions de l'Université. Essai sur la modernisation de la culture, 1995. ,
Quelle est la corrélation entre la satisfaction des étudiants quant aux examens et la note qu'ils ont reçue ? Actes du 21è congrès de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire (AIPU), pp.3-7, 2004. ,
Evaluation, International Journal of Rehabilitation Research, vol.3, issue.3, 1985. ,
DOI : 10.1097/00004356-198009000-00034
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01017734
When students rate professors. The Chronicle of Higher Education, 1993. ,
Student ratings of instruction: issues for improving practice. New Directions for Teaching and Learning, 43, 1990. ,
Improving Faculty Teaching: Effective Use of Student Evaluations and Consultants, The Journal of Higher Education, vol.57, issue.2, 1986. ,
DOI : 10.2307/1981481
Teaching Improvement Practices: International Perspectives, Teaching Improvement Practices: Successful Strategies for Higher Education, pp.1-57, 1995. ,
L'effet évaluation de l'enseignement supérieur par les étudiants, Thèse de doctorat inédite, 2006. ,