B. N. Boudesseul-g, Sortir sans diplôme de l'Université. Comprendre les parcours d'étudiants "décrocheurs, 2009.

G. Beduwe, Le travail en cours d'études a -t-il une valeur professionnelle?, Economie et Statistiques, pp.378-379, 2004.

B. P. Bernardin-s, P. S. Vergauwe-e, and C. V. , Time and cognitive load in working memory, Journal of Experimental Psychology : Learning, Memory and Cognition, vol.33, issue.3, pp.570-585, 2007.

B. P. , C. V. , and M. S. Suchaut-b, Progressions scolaires, mémoire de travail et origine sociale : quels liens à l'école élémentaire?, pp.5-14, 2008.

D. M. Carpenter-p, Individual differences in working memory and reading, 1980.

J. A. Jensen and A. R. , Individual differences in the Hick paradigm, Speed of information processing and intelligence, pp.101-175, 1987.

L. R. Barrouillet-p and C. V. , What makes working memory spans so predictive of high level cognition?, Psychonomic Bulletin and Review, vol.12, issue.1, pp.165-170, 2005.