J. Granfeldt, L'acquisition des catégories fonctionnelles, 2003.

J. Granfeldt and S. Schlyter, Cliticisation in the acquisition of French as L1 and L2 Acquisition of French in Different Contexts: Focus on Functional Categories, pp.333-371, 2004.

J. Granfeldt, S. Schlyter, and M. Kihlstedt, French as cL2, 2L1 and L1 in preschool children, PERLES Lund University, vol.24, pp.7-42, 2007.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-01078644

B. Harley, Patterns of second language development in French immersion, Journal of French Language Studies, vol.1, issue.02, pp.159-183, 1992.
DOI : 10.1093/applin/10.3.331

M. Hickmann, Children's Discourse. Person, Space and Time across Languages, 2003.

M. Howard, Language Issues in Canada: Multidisciplinary Perspectives, 2007.

K. Hyltenstam and N. Abrahamsson, Maturational constraints in second language acquisition, Handbook of Second Language Acquisition, pp.539-588, 2003.

C. Jakubowicz, Computational complexity and the acquisition of functional categories by French-speaking children with SLI, Linguistics, vol.41, issue.2, pp.175-214, 2003.
DOI : 10.1515/ling.2003.007

M. Kihlstedt, 11. Reference to past events in dialogue: The acquisition of tense and aspect by advanced learners of French, Tense-Aspect Morphology in L2 Acquisition, pp.323-362, 2002.
DOI : 10.1075/lald.27.14kih

M. Kihlstedt, L'emploi de l'imparfait par des locuteurs suédophones et des locuteurs natifs. Revue Française de Linguistique Appliquée VII-2, pp.7-16, 2002.

M. Kihlstedt, L'imparfait, est-il plus facile pour les enfants? Etude comparative entre deux enfants et deux adultes en immersion en français L2, Mélanges plurilingues offerts à Suzanne Schlyter à l'occasion de son 65 e anniversaire, pp.179-196, 2009.

E. Labeau, The imperfect mastery: the acquisition of the functions of imparfait by Anglophone learners The Advanced Learner Variety: the Case of French, 2009.

J. Meisel, Child second language or successive first language acquisition? Current Trends in Child Second Language Acquisition. A generative perspective, pp.55-82, 2008.

J. Meisel, 1. ??ge du d??but de l'acquisition successive du bilinguisme : effets sur le d??veloppement grammatical, Apprentissage des langues, pp.245-272, 2009.
DOI : 10.4000/books.editionscnrs.5968

S. Montrul, Incomplete Acquisition in Bilingualism. Re-examining the Age Factor, 2008.

A. Morgenstern, C. Parisse, and M. Sekali, A la source du futur : Premières formes verbales dans les productions spontanées de deux enfants français de 18 mois à 3 ans

C. Noyau, D. Lorenzo, C. Kihlstedt, M. Paprocka, U. Sanz-espinar et al., Two dimensions of the representation of complex event structures: granularity and condensation. Towards a typology of textual production in LI and L2, The Structure of Learner Varieties, pp.157-202, 2003.
DOI : 10.1515/9783110909593.157

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00120847

S. Rieckborn, Erst-und Zweitsprachererwerb im Vergleich. Eine Studie zum Erwerb von Tempus und Aspekt im Deutschen und Französischen, 2007.

M. Riegel, J. Pellat, and R. Rioul, Grammaire méthodique du français, 1994.

M. Rothweiler and S. Kroffke, Bilingualer Spracherwerb: simultane und sukzessive Mehrsprachigkeit, Leitfaden Sprach Sprechen Schlucken-Stimme, pp.44-49, 2006.

L. Roulet, Utilisation des marques de Temps : étude comparée entre des enfants normaux et des enfants atteints de dysphasie de développement, 2002.

E. Sabeau-jouannet, L'expression de l'organisation spatiale et temporelle, son évolution chez l'enfant de 2 à 5 ans, La syntaxe de l'enfant avant cinq ans, pp.193-204, 1977.

S. Schlyter, The acquisition of tense and aspect, Two First Languages, pp.87-121, 1990.

S. Schlyter, Télicité, passé composé et types de discours dans l'acquisition du français langue étrangère, pp.107-118, 1996.

S. Schlyter, Development of verb morphology and finiteness in children and adults acquiring French, Information Structure, Linguistic Structure and the Dynamics of Learner Language, pp.15-45, 2003.
DOI : 10.1075/sibil.26.03sch

D. Singleton, Le facteur de l'âge dans l'acquisition d'une L2: remarques préliminaires, Acquisition et Interaction en Langue Étrangère, pp.1-15, 2003.

D. Singleton, Ultimate attainement and the CPH ? some thorny issues. Communication présentée au colloque international en hommage à Clive Perdue, Laboratoire UMR 7023 CNRS SFL et université de Paris VIII St Denis, pp.5-6, 2008.

D. Slobin, From 'thought to language' to 'thinking for speaking', Rethinking Linguistic Relativity, pp.70-96, 1996.

C. Stutterheim and . Von, Linguistic Structure and Information Organisation: The Case of Very Advanced Learners, EUROSLA Yearbook 3, pp.183-206, 2003.

R. Tracy and D. Thoma, sous presse) Convergence on finite V2 clauses in L1, bilingual L1 and early L2 acquisition Functional Elements: Variation in Learner Systems

S. Unsworth, Child L2, Adult L2, Child L1: Differences and Similarities. A Study on the Acquisition of Direct Object Scrambling in Dutch, Language Acquisition, vol.14, issue.2, 2005.
DOI : 10.1080/10489220701353891

H. Weinrich, Grammaire textuelle du français, 1989.