L'acquisition des catégories fonctionnelles, 2003. ,
Cliticisation in the acquisition of French as L1 and L2 Acquisition of French in Different Contexts: Focus on Functional Categories, pp.333-371, 2004. ,
French as cL2, 2L1 and L1 in preschool children, PERLES Lund University, vol.24, pp.7-42, 2007. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-01078644
Patterns of second language development in French immersion, Journal of French Language Studies, vol.1, issue.02, pp.159-183, 1992. ,
DOI : 10.1093/applin/10.3.331
Children's Discourse. Person, Space and Time across Languages, 2003. ,
Language Issues in Canada: Multidisciplinary Perspectives, 2007. ,
Maturational constraints in second language acquisition, Handbook of Second Language Acquisition, pp.539-588, 2003. ,
Computational complexity and the acquisition of functional categories by French-speaking children with SLI, Linguistics, vol.41, issue.2, pp.175-214, 2003. ,
DOI : 10.1515/ling.2003.007
11. Reference to past events in dialogue: The acquisition of tense and aspect by advanced learners of French, Tense-Aspect Morphology in L2 Acquisition, pp.323-362, 2002. ,
DOI : 10.1075/lald.27.14kih
L'emploi de l'imparfait par des locuteurs suédophones et des locuteurs natifs. Revue Française de Linguistique Appliquée VII-2, pp.7-16, 2002. ,
L'imparfait, est-il plus facile pour les enfants? Etude comparative entre deux enfants et deux adultes en immersion en français L2, Mélanges plurilingues offerts à Suzanne Schlyter à l'occasion de son 65 e anniversaire, pp.179-196, 2009. ,
The imperfect mastery: the acquisition of the functions of imparfait by Anglophone learners The Advanced Learner Variety: the Case of French, 2009. ,
Child second language or successive first language acquisition? Current Trends in Child Second Language Acquisition. A generative perspective, pp.55-82, 2008. ,
1. ??ge du d??but de l'acquisition successive du bilinguisme : effets sur le d??veloppement grammatical, Apprentissage des langues, pp.245-272, 2009. ,
DOI : 10.4000/books.editionscnrs.5968
Incomplete Acquisition in Bilingualism. Re-examining the Age Factor, 2008. ,
A la source du futur : Premières formes verbales dans les productions spontanées de deux enfants français de 18 mois à 3 ans ,
Two dimensions of the representation of complex event structures: granularity and condensation. Towards a typology of textual production in LI and L2, The Structure of Learner Varieties, pp.157-202, 2003. ,
DOI : 10.1515/9783110909593.157
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/halshs-00120847
Erst-und Zweitsprachererwerb im Vergleich. Eine Studie zum Erwerb von Tempus und Aspekt im Deutschen und Französischen, 2007. ,
Grammaire méthodique du français, 1994. ,
Bilingualer Spracherwerb: simultane und sukzessive Mehrsprachigkeit, Leitfaden Sprach Sprechen Schlucken-Stimme, pp.44-49, 2006. ,
Utilisation des marques de Temps : étude comparée entre des enfants normaux et des enfants atteints de dysphasie de développement, 2002. ,
L'expression de l'organisation spatiale et temporelle, son évolution chez l'enfant de 2 à 5 ans, La syntaxe de l'enfant avant cinq ans, pp.193-204, 1977. ,
The acquisition of tense and aspect, Two First Languages, pp.87-121, 1990. ,
Télicité, passé composé et types de discours dans l'acquisition du français langue étrangère, pp.107-118, 1996. ,
Development of verb morphology and finiteness in children and adults acquiring French, Information Structure, Linguistic Structure and the Dynamics of Learner Language, pp.15-45, 2003. ,
DOI : 10.1075/sibil.26.03sch
Le facteur de l'âge dans l'acquisition d'une L2: remarques préliminaires, Acquisition et Interaction en Langue Étrangère, pp.1-15, 2003. ,
Ultimate attainement and the CPH ? some thorny issues. Communication présentée au colloque international en hommage à Clive Perdue, Laboratoire UMR 7023 CNRS SFL et université de Paris VIII St Denis, pp.5-6, 2008. ,
From 'thought to language' to 'thinking for speaking', Rethinking Linguistic Relativity, pp.70-96, 1996. ,
Linguistic Structure and Information Organisation: The Case of Very Advanced Learners, EUROSLA Yearbook 3, pp.183-206, 2003. ,
sous presse) Convergence on finite V2 clauses in L1, bilingual L1 and early L2 acquisition Functional Elements: Variation in Learner Systems ,
Child L2, Adult L2, Child L1: Differences and Similarities. A Study on the Acquisition of Direct Object Scrambling in Dutch, Language Acquisition, vol.14, issue.2, 2005. ,
DOI : 10.1080/10489220701353891
Grammaire textuelle du français, 1989. ,