D. Ayoun, The Effectiveness of Written Recasts in the Second Language Acquisition of Aspectual Distinctions in French: A Follow-Up Study, The Modern Language Journal, vol.49, issue.supplement, pp.31-55, 2004.
DOI : 10.1111/j.0026-7902.2004.00217.x

I. Bartning, 1997 « L'apprenant dit avancé et son acquisition d'une langue étrangère. Tour d'horizon et esquisse d'une caractérisation de la variété avancée, pp.9-50

I. Bartning and S. Schlyter, Itin??raires acquisitionnels et stades de d??veloppement en fran??ais L2, Journal of French Language Studies, vol.14, issue.3, pp.281-299, 2004.
DOI : 10.1017/S0959269504001802

S. Devitt, Form and funcrtion in the developing verb systems of five learners of French as a second language, PhD. University of Dublin, 1992.

R. Dietrich, W. Klein, and C. Noyau, The Acquisition of Temporality in a Second Language, Amsterdam:John Benjamins Ducrot, O. 1979. « L'imparfait en français. » Linguistische Berichte, pp.1-23, 1995.
DOI : 10.1075/sibil.7

J. Granfeldt, S. P. Schlyter, &. J. Prévost, and J. Paradis, Cliticisation in the acquisition of French as L1 and L2The Acquisition of French in Different Contexts. Focus on Functional Categories French as cL2, 2L1 and L1 in pre-school children, PERLES Lund University, vol.24, pp.7-42, 2004.

B. Harley, Patterns of second language development in French immersion, Journal of French Language Studies, vol.1, issue.02, pp.159-183
DOI : 10.1093/applin/10.3.331

M. Howard, « Les interrelations entre les facteurs contextuels contraignant l'emploi variable des temps du passé » RFLA VII, 2002.

M. Howard, (éd.) Language Issues in Canada : Multidisciplinary Perspectives, 2007.

M. Hickmann, Children's Discourse. Person, Space and Time across Languages, 2003.
DOI : 10.1017/cbo9780511486784

M. Kihlstedt, Etude de l'acquisition de la temporalité chez des appenants dits avancés de francais, La référence au passé dans le dialogue, 1998.

M. Kihlstedt, 11. Reference to past events in dialogue: The acquisition of tense and aspect by advanced learners of French, Tense-Aspect Morphology in L2 Acquisition, pp.323-362, 2002.
DOI : 10.1075/lald.27.14kih

M. Kihlstedt, « L'emploi de l'imparfait dans le dialogue chez des locuteurs suédophones et des locuteurs natifs » Revue Française de Linguistique Appliquée, pp.7-16, 2002.

E. Labeau, L'unit?? de l'imparfait??: vues th??oriques et perspectives pour les apprenants du fran??ais langue ??trang??re, Travaux de linguistique, vol.45, issue.2, pp.157-184, 2002.
DOI : 10.3917/tl.045.157

E. Labeau, The imperfect mastery : the acquisition of the functions of imparfait by Anglophone learners (éds.) The Advanced Learner Variety: The Case of French, 2009.

M. Labelle, « L'utilisation des temps du passé dans les narrations françaises : le passé composé, l'imparfait et le présent historique, Revue Romane, vol.22, pp.3-29, 1987.

H. Reichenbach, Elements of Symbolic Logic, 1947.

S. Schlyter, « Télicité, passé composé et types de discours dans l'acquisition du français langue étrangère », Revue Française de Linguistique Appliquée, vol.1, pp.107-118, 1996.

S. Schlyter, Development of verb morphology and finiteness in children and adults, 2003.

C. Dans, &. M. Dimroth, and . Starren, Informations Structure and the Dynamics of Language Acquisition

S. Schlyter, Stades de développement en français. Exemples d'apprenants suédophones, guidés et non-guidés, du « Corpus Lund ». Lunds universitet, 2003.

S. Schlyter, Tense ? aspect in early stages of child L2 acquisition, pp.10-13, 2008.

D. Slobin, Learning to think for speaking, Pragmatics. Quarterly Publication of the International Pragmatics Association (IPrA), vol.1, issue.1, pp.7-26, 1991.
DOI : 10.1075/prag.1.1.01slo

C. V. Stutterheim, Linguistic structure and information organisation: The case of very advanced learners, pp.183-206, 2003.

R. Weist, L2 Acquisition of tense-aspect morphology, Tense-Aspect Morphology in L2 Acquisition, pp.21-78, 2002.