Quels tests de concept pour le développement de nouveaux produits et services ? - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2010

How to choose the best concept test in a new product development process ?

Quels tests de concept pour le développement de nouveaux produits et services ?

Résumé

Concept test is a key step in the New Product Development Process. The aim of the paper is to present the different methods of tests and ways of presenting the concept, in order to see how to use these different methodologies according to the context. To achieve this, interviews with experts in market research firms as well as marketing experts in NPD within companies (both in B2C and B2B contexts) have been conducted and compared to what is written in the literature. This allowed us to build a typology of different concept tests and their sources of biases, with some suggestions to reduce them.
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Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
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Dates et versions

halshs-00623387 , version 1 (21-06-2019)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00623387 , version 1

Citer

Emmanuelle Le Nagard, Sophie Morin-Delerm. Quels tests de concept pour le développement de nouveaux produits et services ?. 9th International Conference Marketing Trends, Jan 2010, Venice, Italie. ⟨halshs-00623387⟩
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