Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Programmes et manuels d'histoire-géographie : formation citoyenne à la pluralité européenne ou reproduction des idéologies dominantes ?

Résumé : Cet article analyse le traitement de la diversité linguistique dans plusieurs manuels scolaires français destinés à des élèves de 4e.
Complete list of metadata

Cited literature [13 references]  Display  Hide  Download

https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00605747
Contributor : James Costa Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Monday, July 4, 2011 - 11:32:02 AM
Last modification on : Tuesday, December 8, 2020 - 1:18:44 PM
Long-term archiving on: : Wednesday, October 5, 2011 - 2:22:21 AM

File

Costa_lengas_manuels_idA_ologi...
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : halshs-00605747, version 1

Collections

Citation

Costa T. James. Programmes et manuels d'histoire-géographie : formation citoyenne à la pluralité européenne ou reproduction des idéologies dominantes ?. Lengas : revue de sociolinguistique, Presses universitaires de la Méditerranée, 2009, 66, pp.93-109. ⟨halshs-00605747⟩

Share

Metrics

Record views

129

Files downloads

325