Être diplômé de l'enseignement supérieur, un atout pour entrer dans la vie active, 2008. ,
The Returns to Academic and Vocational Qualifications in Britain, Bulletin of Economic Research, vol.54, issue.3, pp.249-274, 2002. ,
DOI : 10.1111/1467-8586.00152
Université: croissance et diversité de l'offre de formation, Formation Emploi, pp.10-14, 1997. ,
Les filières professionnalisées de l'enseignement supérieur, 2002. ,
Jusqu'où faut-il professionnaliser? Sociétal, pp.79-83, 1999. ,
L'adéquation formation-emploi après les filières professionnelles de l'enseignement supérieur, 2005. ,
Alternatives to universities revisited, OCDE, Education Evaluation Analysis, p.46, 2004. ,
Vocationalism in Higher Education: The Triumph of the Education Gospel, The Journal of Higher Education, vol.4, issue.1, pp.1-25, 2005. ,
DOI : 10.1177/0002716298559001006
Insertion professionnelle des jeunes et processus de déclassement, Economie et Statistique, pp.304-305, 1997. ,
DOI : 10.3406/estat.1997.2556
URL : http://www.persee.fr/docAsPDF/estat_0336-1454_1997_num_304_1_2556.pdf
Matching As An Econometric Evaluation Estimator, Review of Economic Studies, vol.65, issue.2, pp.261-294, 1997. ,
DOI : 10.1111/1467-937X.00044
L'université et les enjeux de la professionnalisation, Politiques d'éducation et de formation, 2002. ,
Undergraduate Higher Education in Europe: Towards a Comparative Perspective, European Journal of Education, vol.27, issue.1/2, pp.121-144, 1992. ,
DOI : 10.2307/1502669
PSMATCH2: Stata module to perform full Mahalanobis and propensity score matching, common support graphing, and covariate imbalance testing, 2003. ,
Analyse économique des politiques éducatives: l'augmentation de la scolarisation en France de, pp.1-34, 1982. ,
DOI : 10.2307/20076313
Les licences professionnelles, Soci??t??s contemporaines, vol.62, issue.2, 2003. ,
DOI : 10.3917/soco.062.0049
Les licences professionnelles, Soci??t??s contemporaines, vol.62, issue.2, pp.49-68, 2006. ,
DOI : 10.3917/soco.062.0049
Implementing the Bologna Process in France, European Journal of Education, vol.39, issue.3, pp.289-297, 2004. ,
DOI : 10.1111/j.1465-3435.2004.00184.x
Filières éducatives, réseaux et réussite professionnelle, Economie et prévision, vol.164, pp.113-129, 2006. ,
To vocationalize or not to vocationalize? That is the curriculum question, International Review of Education, vol.31, issue.3, pp.187-211, 1987. ,
DOI : 10.1007/BF00598482
Vocationalism in higher education: explanations from social theory, The Review of Higher Education, pp.23-46, 1981. ,
Evaluating Vocationalism*, European Journal of Education, vol.17, issue.2, pp.147-162, 2003. ,
DOI : 10.3406/forem.2001.2444
Rapport de la Commission 'Professionnalisation des Enseignements Supérieurs, 1992. ,