Spatial Coordinates In Building The Brand Image Of Regional Metropolises. The Case Of Iaşi Municipality - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Journal of Urban and Regional Analysis Année : 2010

Spatial Coordinates In Building The Brand Image Of Regional Metropolises. The Case Of Iaşi Municipality

Résumé

The article explores the spatial dimensions of the brand image building of the cities / regional metropolises, with an application on Iaşi as a study case. The starting point is represented by the results of the researches in FP7 project EuroBroadMap. Visions of the Europe in the World, which shows that the city of Iaşi has an unfavorable position among the preferences of the Romanian student's questioned, which raises some questions about its role as a regional metropolis. In order to improve its position, the city could appeal to the territorial marketing strategies. In this direction, using the results of some field surveys, the article studies the opportunities for structuring a brand image depending on the spatial structure of the symbolic characteristics of Iaşi.
L'article analyse la construction de l'image de marque des villes/aires métropolitaines sur l'exemple de Iasi. Le point de départ repose sur des recherches menées dans le cadre du projet EuroBroadMap (7ème PCRD)- Visions of the Europe in the World, qui montre que Iasi a une image négative auprès des étudiants roumains interrogés, ce qui pose question quant à son rôle comme capitale régionale. Afin d'améliorer sa position, la ville pourrait faire appel à des stratégies de marketing territorial. L'article étudie les opportunité par lesquelles la ville pourrait créer une image de marque appuyée sur la structure dpatial de ses attributs symboliques.
Fichier non déposé

Dates et versions

halshs-00594954 , version 1 (22-05-2011)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00594954 , version 1

Citer

Lydia Coudroy de Lille, Octavian Groza, Mădălina Paftală-Ciubotăriţa. Spatial Coordinates In Building The Brand Image Of Regional Metropolises. The Case Of Iaşi Municipality. Journal of Urban and Regional Analysis, 2010, 2 (1), pp.3-14. ⟨halshs-00594954⟩
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