Cultural Policies and Popular/Contemporary/Amplified Musics in France - HAL-SHS - Sciences de l'Homme et de la Société Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2011

Cultural Policies and Popular/Contemporary/Amplified Musics in France

Résumé

This article returns on the history of the birth and development of policies in favour of "musiques actuelles" (or popular or contemporary or amplified) in France. It is interested in particular in comparison of those policies with the standards of cultural policies. The author examines then two possibilities: that the actions in favour of "musiques actuelles" are the symptom of a crisis of cultural policies, or on the contrary, whether it is the remedy
Cet article revient sur l'histoire de la naissance et du développement d'une politique en faveur des musiques actuelles (ou populaires ou amplifiées) en France. Il s'intéresse en particulier à la confrontation de cette politique avec les standards de politiques culturelles. L'auteur examine alors deux possibilités : que les actions en faveur des musiques actuelles soient le symptôme d'une crise des politiques culturelles, ou au contraire, qu'elle en soit le remède.
Fichier non déposé

Dates et versions

halshs-00566018 , version 1 (15-02-2011)

Identifiants

  • HAL Id : halshs-00566018 , version 1

Citer

Philippe Teillet. Cultural Policies and Popular/Contemporary/Amplified Musics in France. Hugh Dauncey, Philippe Le Gue. STEREO : Comparative Perspectives on the Sociological Study of Popular Music in France and Britain., Ashgate, pp.281, 2011, ASHGATE Popular and Folk Music Series. ⟨halshs-00566018⟩
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