D. 'une-façon-générale, ces résultats qui révèlent un certain cloisonnement des marchés entre les trois pays remettent en question l'existence d'un « marché régional du mil ». Ils demandent néanmoins à être confirmés notamment par des analyses de sensibilité à un échantillon de marchés différent

B. W. Bibliographie-brorsen, J. Chavas, W. R. Grant, and L. D. Schnake, Marketing Margins and Price Uncertainty: The Case of the U.S. Wheat Market, American Journal of Agricultural Economics, vol.67, issue.3, pp.521-528
DOI : 10.2307/1241071

P. L. Fackler, B. K. Goodwin-gardner, B. L. Rausser, and G. C. , Spatial Price Analysis, Chapter Handbook of Agricultural Economics, vol.1, 2001.

S. Gupta and R. A. Mueller, Analyzing the pricing efficiency in spatial markets: Concept and application, European Review of Agricultural Economics, vol.9, issue.3, pp.301-312, 1982.
DOI : 10.1093/erae/9.3.301

G. Koop, M. H. Pesaran, and S. M. Potter, Impulse response analysis in nonlinear multivariate models, Journal of Econometrics, vol.74, issue.1, pp.119-147, 1996.
DOI : 10.1016/0304-4076(95)01753-4

H. Pesaran and Y. Shin, Generalized impulse response analysis in linear multivariate models, Economics Letters, vol.58, issue.1, pp.58-75, 1998.
DOI : 10.1016/S0165-1765(97)00214-0