Non-Places: Introduction to an Anthropology of Supermodernity, 1995. ,
Designer, packager et merchandiser??: trois professionnels pour une m??me sc??ne marchande, Sociologie du Travail, vol.42, issue.3, pp.457-82, 2000. ,
DOI : 10.1016/S0038-0296(00)01089-X
URL : http://spire.sciencespo.fr/hdl:/2441/5je7vpvs7r8ufbm93p70ctuoch/resources/2000-dubuissonquellier-designerpackager.pdf
Political Machines: Governing a Technological Society, 2001. ,
?Projeter le marché. Les saisies du public dans un service de production télévisuelle?, Revue française de socio-économie, pp.161-80, 2008. ,
forthcoming) ?The Graphical Performation of a Public Space: Subway Signage in Paris? ,
Discipline and Punish, Harmondsworth: Penguin, 1977. ,
DOI : 10.1215/9780822390169-018
The Arrow--Directional Semiotics: Wayfinding in Transit, Social Semiotics, vol.12, issue.3, pp.231-244, 2002. ,
DOI : 10.1080/10350330216376
Out of Order, Theory, Culture & Society, vol.27, issue.2, pp.1-25, 2007. ,
DOI : 10.1177/0263276407075954
?L?oral et l?écrit dans les communications de travail ou les illusions du " tout écrit " ?, Sociologie du travail XL, issue.4, pp.439-65, 1998. ,
How a Cockpit Remembers Its Speeds, Cognitive Science, vol.1, issue.3, pp.265-88, 1995. ,
DOI : 10.1207/s15516709cog1903_1
Visual Culture, 1995. ,
?The " Pedofil " of Boa-Vista: A Photo-Philosophical Montage?, Common Knowledge, vol.4, issue.1, pp.145-87, 1995. ,
Paris, ville invisible, Les Annales de la recherche urbaine, vol.85, issue.1, 1998. ,
DOI : 10.3406/aru.1999.2281
Public Lettering. Script, Power, and Culture, 1993. ,
Le mode mineur de la réalité. Paradoxes et photographies en anthropologie, 1992. ,
The Ethnography of Infrastructure, American Behavioral Scientist, vol.17, issue.1, pp.377-91, 1999. ,
DOI : 10.1177/00027649921955326
Handbook of Visual Analysis, 2001. ,
DOI : 10.4135/9780857020062
Visible materials, visualised theory and images of social research, Visual Studies, vol.14, issue.1, pp.55-69, 2006. ,
DOI : 10.4324/9780203359150